توقف فروش ویندوز 7 و ویندوز 8.1 به سازندگان کامپیوتر

مایکروسافت تصمیم گرفته تا فروش ویندوز ۷ و ۸.۱ را به سازندگان کامپیوتر، متوقف کند.

به گزارش ایسکانیوز، هر آمدنی، رفتنی هم دارد. مایکروسافت از دیروز دیگر سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ پرو و ویندوز ۸.۱ را به سازندگان قطعات و سیستم‌ها نمی‌فروشد. این بدین معنا است که از امروز تنها راهی که می‌توانید کامپیوتری با ویندوز ۷ یا ۸.۱ بخرید این است که از موارد ذخیره استفاده کنید.

دو سال پیش مایکروسافت فروش نسخه‌های آلتیمیت، هوم و بیسیک ویندوز ۷ را به سازندگان کامپیوتر و قطعات متوقف کرد. حالا هم نسخه‌ی پرو ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ از بازی خارج شده‌اند، پس تنها گزینه باقی‌مانده برای خرید سیستم همراه با سیستم‌عامل مایکروسافت، ویندوز ۱۰ است.

این روش مایکروسافت برای حذف تدریجی سیستم‌عامل‌های قدیمی خود است. این جدول دوره‌ی زمانی ویندوزها تاریخ پایانی برای ویندوز ۱۰ ندارد چون هنوز نسخه‌ای جدید برای آن عرضه نشده است.

همچنین قابل‌ ذکر است که پشتیبانی عمومی از ویندوز ۷ در ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۵ پایان گرفت. پشتیبانی عمومی شامل گزارش اتفاقات، ادعاهای گارانتی، درست کردن باگ‌های غیرامنیتی و امنیتی و همچنین تغییرات ظاهری است؛ اما پشتیبانی گسترش‌یافته تنها مربوط به آپدیت‌های امنیتی است.

همان‌طور که می‌بینید پشتیبانی عمومی از ویندوز ۸.۱ تا ۹ ژانویه سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت و ویندوز ۱۰ هم این پشتیبانی را تا ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ همراه خود دارد؛ اما آخرین و بهترین ویندوز مایکروسافت از بسیاری از جهات خاص است. ویندوز ۱۰ یک سرویس است، یعنی این‌که تفاوت‌های زیادی با نسخه‌های قدیمی خود دارد و با هر آپدیت نه‌تنها از نظر باگ بلکه از نظر ویژگی هم تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

جدیدترین آپدیت مهم ویندوز ۱۰، دو ماه پیش عرضه شد. آپدیت بزرگ بعدی قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت اگر قصد خرید کامپیوتر جدید دارید به صلاحتان نیست چنین سیستمی با ویندوز ۷ یا ۸.۱ بخرید. خرید کامپیوتر به همراه ویندوز ۱۰ به این معنا است طی چند سال می‌توانید از پشتیبانی آن بهره‌مند شوید و همچنین ویژگی‌های جدیدی به‌صورت رایگان به سیستم‌عامل خود اضافه کنید.

201

منبع: زومیت

کد خبر: 691666

وب گردی

وب گردی