برگزاری جایزه باستانی پاریزی و همایش خواجوی کرمانی، با همت دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از برگزاری همایش خواجوی کرمانی و همچنین برگزاری جایزه باستانی پاریزی خبر داد.

علی حمزه ای در گفتگو با ایسکانیوز در رابطه با برگزاری اولین دوره جایزه باستانی پاریزی گفت: سال قبل، یعنی در دی ماه 94، همزمان با روز تولد باستانی پاریزی، مراسمی در کرمان با عنوان «رونمایی از جایزه باستانی پاریزی» برگزار شد.

او ادامه داد: در این همایش که با همت طه هاشمی و اساتید برجسته ی کشوری و شاگردان ایشان برگزار شد؛ قرار بر این شد که هر ساله جایزه باستانی پاریزی، در روز تولد ایشان برگزار شود. فعالیت ها و کارهای برگزاری این جایزه از اوایل تابستان آغاز شده است.

حمزه ای با اشاره به اینکه جایزه، دارای سه محور اصلی است بیان کرد: تاریخ و فرهنگ، ادب عامه و مردم شناسی، سه محور اصلی این جایزه هستند. اوایل مرداد ماه بود که فراخوان را منتشر کردیم و روی سایت دانشگاه قرار گرفت و تا جایی که من اطلاع دارم، تاکنون بیش از صد اثر به دبیرخانه ارسال شده است. تیم داوری هم مشخص شده اند.

این معاون فرهنگی همچنین در رابطه با همایش خواجوی کرمانی گفت: سال گذشته یک همایش استانی داشتیم با عنوان «جشنواره ملی فرهنگ اقوام» و در آن صحبت هایی مبنی بر این شد که خواجوی کرمانی یکی از بزرگترین مفاخر ماست و شخص آقای دکتر میرزاده، دستور برگزاری این همایش را صادر کرد.

او ادامه داد: جلساتی در حوزه ی فرهنگی دانشگاه با همکاری ریاست دانشگاه های شیراز و کرمان و کمیسیون دائمی، در این خصوص برگزار شده است و قرار بر این است که همایش خواجوی کرمانی، سال 96 در روز خواجو؛ با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در شهر کرمان برگزار شود.

حمزه ای افزود: اکثر کارهای برگزاری این همایش، با حضور خواجوشناسان و اساتید مطرح ادبیات دانشگاه های دولتی و آزاد انجام شده است. مسائل جزئی ای از قبیل تأمین بودجه و غیره در حال برنامه ریزی هستند و هنوز در خصوص دستاوردهای این همایش ترتیبی داده نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، با اشاره به اینکه با آمدن دکتر میرزاد در رأس دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب دکتر طه هاشمی، تحولات عظیمی در امور دانشگاه صورت گرفته است گفت: این مسئله در واحدها، بسیار چشمگیر است و در واقع می توان گفت که دانشگاه آزاد از مسائل محوری فاصله گرفته است. در واحد دانشگاهی کرمان، با وجود یک ریاست فرهیخته تغییرات زیادی حاصل شده است و در سال گذشته این تغییرات کاملاً محسوس هستند.

او در رابطه با برگزاری جشنواره های مختلف دانشگاه آزاد بیان کرد: «جشنواره فرهنگ اقوام و میراث فرهنگی» در اردیبهشت ماه برگزار شد که یکی از بزرگترین رویدادها بود. همچنین جشنواره موسیقی در کرمان برگزار شد که استقبال خوبی از سوی عموم به عمل آمد و می توان گفت با این جشنواره، دانشگاه آزاد خود را در سطح کرمان مطرح کرد.

502500

کد خبر: 691682

وب گردی

وب گردی