بازدید هیات عالی نظارت دانشگاه آزاد اسلامی از واحد لاهیجان

هیات عالی نظارت دانشگاه آزاد اسلامی از واحد لاهیجان بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر کردرستمی رئیس واحد لاهیجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه تاکیدکرد: دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان به همت والا و تلاش های آیت الله قربانی نماینده فعلی مقام معظم رهبری در استان گیلان و دکتر میر مظفر معصومی چهره ماندگار شهر لاهیجان در سال 13۶۷ تاسیس شد و امروز این واحد دانشگاهی دارای 236 کارمند و۲۴2 عضو هیئت علمی تمام وقت که 2 نفر با مرتبه استاد تمام ، 13 نفر دانشیار ، 111 نفر با رتبه استادیار ، 64 نفر بورسیه دکتری و 52 نفر دارای مرتبه مربی است.

در ادامه او فرایند راه اندازی رشته های تحصیلی و جذب هوشمندانه هیات علمی در این واحد را به گونه ای دانست که به دلیل رویکرد بین رشته ای و تاسیس رشته های نوین برای هیچ یک از واحد های مجاور در این استان مشکل ایجاد نشده است.

کردرستمی با اشاره به تاکیدات آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده مبنی بر توسعه تحصیلات تکمیلی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برنامه ریزی مناسبی برای این امر صورت گرفته است. لذا طی دو سال اخیر با راه اندازی بیش از 80 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشد چشمگیری در مقاطع تحصیلات تکمیلی صورت گرفته است.

دکتر کردرستمی در ادامه گفت: این واحد موفق به اخذ مجوز راه اندازی دانشکده علوم انسانی شده است. همچنین تعداد دانشکده های مصوب به ۶ دانشکده افزایش یافته است. با توجه به برنامه ریزی این واحد برای درآمدهای غیر شهریه ای، تولیدات مرکز ماهیان خاویاری در معرض فروش قرار گرفته و حلقه تبدیل علم به ثروت در حال تکمیل شدن در این دانشگاه می باشد، یکی از شرکت دانش بنیان وابسته به این دانشگاه در حال رایزنی با سازمان مرکزی برای تولید چای ایرانی و ارگانیک برای تمامی واحدها است.

در ادامه این جلسه دکتر محسنی،معاونت هیات عالی نظارت در منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی از تلاشهای انجام شده در این واحد قدردانی کرد وافزود: واحد ها بر اساس اساسنامه مصوب هیئت امنا، این نهاد می بایست گزارشی را به صورت منظم برای هیئت موسس دانشگاه ارسال کنند. این اطلاعات به صورت دقیق مورد تحلیل قرار گرفته و از نتایج آن برای سیاست گذاری و برنامه ریزی های آینده استفاده می شود.

او در ادامه گفت: کلیه فعالیت ها در دانشگاه باید بر اساس قانون و مقررات انجام شود.براین اساس اتکا به شهریه باید کم شود، باید به دنبال درآمدهای جایگزین مانند ازمایشگاههای ساها و شهرک شفا و همکاری با سایر ارگانها باشیم و تمامی ظرفیت های دانشگاه باید شناخته شده و آنها را تبدیل به فرصت کنیم.

لازم به ذکر است دکتر محسنی و هیئت همراه از دانشکده های فنی مهندسی، ریاضی، علوم پایه، مجتمع آزمایشگاهی، آزمایشگاه های ساها ، مجتمع تربیت بدنی ، دانشکده در حال ساخت علوم انسانی و مرکز تحقیقات ماهیان خاویاری دکتر کیوان بازدید کردند.

200

کد خبر: 691689

وب گردی

وب گردی