آیت الله مکارم شیرازی: نباید اجازه داد سرمایه های ملی در اختیار عده ای از خدا بی خبر قرار گیرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هر کدام دارای مسائل و مشکل های گسترده ای هستند که امید است سه وزیر جدید با برنامه ریزی دقیق تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، وی روزچهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: روز گذشته با رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سه وزیر جدید انتخاب شدند که هر کدام وظیفه سنگینی برای اصلاح مجموعه زیر نظر خود برعهده دارد.

وی بابیان مشکلات موجود در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،بیان کرد:از عنوان این وزارتخانه مشخص است که باید در جهت زنده کردن ارزش های اسلامی گام بردارد، اما متاسفانه گاهی در جریان مجوز ساخت فیلم، انتشار کتاب و برنامه های دیگر فاصله هایی ایجاد شده است که باید امید داشت وزیر جدید این مسائل را اصلاح و وزارت فرهنگ و ارشاد را به سمت ارشاد اسلامی راهنمایی کند.
وی در ادامه در خصوص وزارت ورزش وجوانان، گفت: در موضوع ورزش که بسیار مهم است باید به ورزش همگانی بیش از گذشته توجه و ضعف های موجود در این زمینه جبران شود.
این مرجع تقلید بیان داشت: ترویج ورزش همگانی نقش موثری در کنترل سلامت افراد جامعه دارد بنابراین نباید مورد غفلت قرار گیردو وزیر جدید باید آن را احیا کند.
وی افزود: مساله جوانان و رسیدگی به مشکلات آنها موضوع دیگری است که برعهده این وزارتخانه است واین بخش دارای اهمیت فوق العاده ای است.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: ورزش قهرمانی رویکرد سرگرمی دارد که توسط بنگاه های تجاری دنیا تبلیغ می شود بنابراین برای سالم سازی آن لازم است ابعاد مختلف ورزش قهرمانی مدیریت و مشکلات آن حل شود و از تبدیل شدن آن به یک تجارتخانه برای افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.
وی هم چنین از وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی با مشکلات فراوان نام برد و افزود: مساله آموزش در کشور امری حیاتی است که باید مورد توجه دقیق مسئولان باشد.
وی بااشاره به موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان کرد:نباید اجازه داد سرمایه های ملی در اختیار عده ای از خدا بی خبر قرار گیرد که تا می توانند از آن به نفع خود استفاده کنند.
این مرجع تقلید گفت:ما در مجموعه نظام به یک بازرسی قوی نیاز داریم تا قبل از رخ دادن این گونه مسائل جلوی آنها گرفته شود؛ این نظام بازرسی باید درهمه سازمان ها و دستگاه های اجرایی وارد شده و همه چیز را در کنترل خود داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: نباید بعد از آنکه عده ای مال مردم را غارت کردند و حقوق های نجومی و تسهیلات بانکی با نرخ صفر درصد گرفتند، تازه موضوع مورد توجه قرار گیرد، بلکه باید از ابتدای جلوی این تخلف ها گرفته شود.
وی ادامه داد: امید است با حضور این سه وزیر جدید و حسن همکاری مجموعه دولت و مردم با یکدیگر این مسائل حل شود.
در جلسه علنی روزگذشته مجلس شورای اسلامی«سیدرضا صالحی امیری» ، «مسعود سلطانی فر» و «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» با رای اعتماد نمایندگان مردم به ترتیب وزیر وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شدند.
آیت الله مکارم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رعایت حسن همجواری در میان کشورهای اسلامی منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید میان کشورهای اسلامی همسایه جنگ باشد در حالی که کشورهای اروپایی مرزهای کشورهای خود را بر روی یکدیگر باز نگاه داشته اند.
وی بابیان این که اسلام برخلاف آنچه وهابیت نشان می دهددین رحمت و مهربانی است، افزود: تقویت فرهنگ عمومی مسلمانان و شناخت توطئه های دشمنان باعث می شود آنها بتوانند زندگی دوستانه و مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز پول های سعودی که دست نشانده آمریکاست، عده ای را فریب داده است تا کشورهای اسلامی هم چون سوریه را تخریب کنند و شدت این آسیب ها به حدی است که اگر همین امروز هم جنگ در این کشور تمام شود، 50 سال طول می کشد تا سوریه به وضعیت عادی خود برگردد.

300/302

کد خبر: 691696

وب گردی

وب گردی