رییس واحد لاهیجان: با وجود دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی از موسسات و ارگان ها  از رونق اقتصادی و علمی ایجاد شده سود برده اند

سهراب کرد رستمی با اشاره به رهنمودهای آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) مبنی بر استفاده از همه ظرفیت های استان، اقدامات واحد لاهیجان گفت: استان گیلان با توجه به نوع اقلیم برای کشاورزی و منابع طبیعی بسیار مستعد است؛ لذا توسعه و گسترش و راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت و مقطع دکتری در رشته های زراعت ، آبیاری ، تکثیر و پرورش آبزیان و محیط زیست در سال 1395 راه اندازی شد ونسبت به پذیرش دانشجو اقدام شد.

سهراب کرد رستمی رییس واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه همواره نیاز به نظام رتبه بندی در دانشگاه ها احساس می شود به ایسکانیوز گفت: با توجه به شرایط جامعه ، تمرکز دانشگاه ها بر روی توسعه کمی قرار گرفت . در سال های اخیر، با توجه به رویکرد جدید در دانشگاه آزاد، تلاش های فراوانی در جهت توسعه همه جانبه صورت پذیرفته است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم و توسعه شرکت های دانش بنیان ، کاربردی کردن تحقیقات دانشگاهی در زندگی مردم اهمیت ویژه ای یافته است ، ضمن اینکه شتاب پیشرفت و رشد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی باید حفظ شود. برای این مهم ، توزیع مناسب امکانات مالی و تجهیزاتی و داشتن برنامه میان مدت و دراز مدت از اهم موارد به شمار می آید; بنابراین باید دانشگاه ها به سمت رسیدن به شاخص های رتبه بندی سوق پیدا کنند تا ضمن معرفی جایگاه و توانمندی دانشگاه نقش موثر آن در توسعه پایدار در سطوح ملی و بین المللی بیشتر نشان داده شود.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به عنوان بزرگترین واحد شرق گیلان ، با داشتن امکانات فراوان اداری ، آموزشی و تعداد زیاد فارغ التحصیلان و دانشجویان نقش مهمی در توسعه استان و شهر داشته است . تعداد 238 استاد و 236کارمند و بیش از 200 نفر حق التدریس در این دانشگاه مشغول به خدمت هستند. مجموعه فعالیت های دانشگاهی باعث شده تعدادزیادی از موسسات و ارگان ها در این استان از رونق اقتصادی و علمی ایجاد شده منتفع شوند.

کردرستمی ادامه داد: همچنین آمار بالای دانشجویان گواه آن است که در صورت عدم وجود این دانشگاه تعداد زیادی از جوانان این خطه برای رسیدن به مدارج عالی مجبور بودند به سایر استان ها و یا خارج از کشور مهاجرت کنند ، که در این صورت استان خسارت های بالای مالی و معنوی را متحمل می شد و امروز خوشحالیم که واحد دانشگاهی لاهیجان با همت مدیران استان وشهرستان ودانشگاه به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کرده است .
وی با اشاره به رهنمودهای آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) مبنی بر استفاده از همه ظرفیت های استان، اقدامات واحد لاهیجان را در این زمینه مثبت ارزیابی کرد و گفت: همیشه سعی کرده ایم تا از بیانات آیت الله هاشمی (ره) چه در زمان حیاتشان و چه پس از ارتحالشان به عنوان رهنمود استفاده کنیم. در این راستا و با توجه به اینکه استان گیلان با توجه به نوع اقلیم برای کشاورزی و منابع طبیعی بسیار مستعد است؛ لذا توسعه و گسترش و راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و مقطع دکتری در رشته های زراعت ، آبیاری ، تکثیر و پرورش آبزیان و محیط زیست در سال 1395 راه اندازی شد و نسبت به پذیرش دانشجو اقدام شد.

رییس واحد لاهیجان افزود: مرکز تحقیقات ماهیان خاویاری در سال 92 در این واحد دانشگاهی تاسیس شد که در خصوص تکثیر وپرورش ماهیان خاویاری فعالیت های پژوهشی واقتصادی دارد وبخشی از درآمدهای غیر شهریه ای را تامین می نماید . ضمن آن که یکی از واحدهای فناور مستقر در واحد نسبت به تولید و بسته بندی چای اقدام کرده و با توجه به توصیه های بهداشتی مبنی بر عدم استفاده ازچای حاوی اسانس ومواد رنکی که وارداتی هستند وبرای سلامتی مضرر می باشند استفاده از چای ارگانیک وصددرصد ایرانی را در خط تولید خود قرار داده است و آمادگی خود را اعلام داشته است که چای مصرفی مورد نیاز تمامی واحدهای دانشگاهی را تامین کند.

200/202

کد خبر: 691790

وب گردی

وب گردی