ا فروش ۴۰ واحد مسکونی بدون سند به شهروندان سمنانی؛ کلاهبردار میلیاردی  مردم سمنان ، به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری کلاهبردار 70 میلیارد ریالی که تحت تعقیب قانون بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود سردار روح‌الامین قاسمی، درباره این پرونده اظهار کرد: مردی ساکن تهران در سال 1386 با ساخت و پیش فروش 40 واحد مسکونی در سمنان، بدون انتقال مالکیت و ثبت سند، مبالغ هنگفتی از خریداران دریافت کرده بود؛ این فرد در اقدامی دیگر با ارائه سند مالکیت زمین مجتمع به بانک، تسهیلاتی یک و نیم میلیارد تومانی نیز دریافت و از بازپرداخت آن خودداری کرد.

سردار قاسمی با اشاره به عدم بازپرداخت تسهیلات از سوی این کلاهبردار و بلاتکلیفی خریداران واحدهای مسکونی، تصریح کرد: با شکایت مالکان و نماینده بانک پرونده ای در مراجع قضائی تشکیل و متهم تحت تعقیب قرار گرفت.

به گفته این مسئول انتظامی کلاهبردار این پرونده با تغییر متناوب مخفیگاه و محل سکونتش در تهران و سمنان، از سال 1393 متواری و همچنان تحت تعقیب بوده است.

سردار قاسمی از ارجاع این پرونده در شهریور امسال به پلیس امنیت عمومی استان و شروع اقدامات فنی و تخصصی ماموران این پلیس خبر داد و گفت: در گام نخست تمام پاتوق‌ها و محل‌های اختفای این کلاهبردار حرفه ای شناسایی شد و ماموران انتظامی استان با هماهنگی قاضی پرونده برای دستگیری متهم راهی تهران شدند.

این مسئول انتظامی به کنترل نامحسوس کلاهبردار میلیاردی در خیابان‌های پایتخت اشاره و تصریح کرد: متهم در حال خرید و فروش خانه در بنگاه معاملات املاک در تهران غافلگیر شد.

وی از دستگیری و انتقال متهم به سمنان و تحقیقات تکمیلی پرونده خبر داد و گفت: متهم با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن قدردانی از ماموران انتظامی دخیل در این عملیات، با توجه به بدهکاری کنونی متهم به شاکیان، ارزش ریالی این پرونده را بالغ بر 70 میلیارد ریال اعلام کرد.

گفتنی است، دستگیری این متهم فراری که مبالغ هنگفتی به بانک و تعداد زیادی از شهروندان بدهکار است، موجی از قدردانی و تشکر از پلیس را در پی داشت که در همین خصوص تعدادی از مالباختگان با حضور در دفتر فرمانده انتظامی استان، مراتب سپاس و قدردانی خود را ابراز کردند.

کد خبر: 691809

وب گردی

وب گردی