مهمترین پتانسیل رشد فناورانه کشور تعامل با دانشگاه هاست

دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه در حال حاضرارتباط خوبی میان دانشگاهها و معاونت علمی ریاست جمهوری برقرار شده است گفت: مهمترین پتانسیل رشد فناورانه کشور تعامل با دانشگاه هاست.

پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز ،با تاکید بر اینکه یکی از پایه های اصلی رشد وزارت علوم وجود دانشگاه هاست گفت: از مهمترین پتانسیل هایی که مسبب رشد فناورانه کشور شده است بالا رفتن سرانه علم آکادمیک دانشگاهی است و این امر نیروی محرک خوبی برای تقویت اقتصاد بر پایه دانش بنیان خواهد بود.

وی گفت: با توجه اینکه دانشگاه ها زیر مجموعه وزارت علوم محسوب می شود اما خوشبختانه با بالا رفتن سطح علمی آکادمیک و فضای رشد بسترهای دانش بنیان ، در حال حاضر ارتباط خوبی میان دانشگاه ها و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده است که در تلاشیم این ارتباط به طور مستمر ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در خصوص پایه های ارتباطی میان دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت:در حال حاضر ما در 3 شاخه مختلف اعم از حوزه تبادل دانشجو ، حوزه تبادل اساتید و طرح های مشترک علمی و فناوری متمرکز شده ایم ضمن اینکه جایگاه خوبی در این زمینه داریم.

کرمی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند پروژه مشترک میان دانشگاها و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است گفت: خوشبختانه طرح ها و ایده های اجرایی بسیار زیادی به طور مشترک میان دانشگاه و معاونت عملیاتی شده است که تمام گرایش ها و رشته های دانشگاهی را در بر گرفته است.

وی در ادامه افزود:عمده فعالیت های مشترک ما در تبادلات فنی و مهندسی است که در قالب سازمان های بین المللی ذیل سازمان ملل در حال انجام است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ و علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تعالی حوزه دانش بنیان خوشبختانه با بستر سازی هایی که صورت گرفته با تمامی دانشگاهها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های نزدیکی صورت گرفته است.

204/200

کد خبر: 691833

وب گردی

وب گردی