مشعل: بدون مقاومت، آزادی فلسطین ممکن نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ضرورت شراکت ملی، تحقق وحدت و آشتی ملی، کنار گذاشتن اختلافات و دودستگی به منظور سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در چهارمین کنفرانس "امنیت ملی فلسطین" در غزه تصریح کرد که همه ما در تصمیم‌گیری‌های سیاسی فلسطین شریک هستیم و کسی حق ندارد به تنهایی برای این ملت تصمیم بگیرد و تلاش می‌کنیم تا پروژه مقاومت و آزادسازی فلسطین را پیش برده و بر سر استراتژی مبارزاتی مشترک به دیگر طرف‌های فلسطینی به توافق برسیم و این موضوعی مهم و اساسی است و آینده فلسطین وابسته به آن است.

مشعل افزود که ما باید بر سر یک استراتژی مبارزاتی مشترک بر اساس این قاعده که همگی از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنیم، به توافق برسیم و بدون مقاومت هرگونه فعالیت و راهکار سیاسی بی‌نتیجه خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت که شکست مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی برای همگان ثابت شده و فلسطینیان باید بر سر یک پروژه مبارزاتی مشترک به توافق برسند.

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حضور پررنگ و همیشگی نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی موجب شده طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای سیطره بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان به شکست کشیده شود، تاکید کرد که بدون پروژه مقاومت آزادسازی فلسطین ممکن نیست و بدون وحدت و همدلی پیروزی محقق نخواهد شد.

مشعل همچنین خواستار بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش و اعتبار بخشی مجدد به آن شد.

وی خطاب به جنبش فتح نیز تاکید کرد که حماس می‌خواهد شرکایی قوی داشته باشد و امروز پس از گذشت ۱۰۰ سال از صدور وعده بالفور، تشکیل دولت تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی کاملا اشتباه است.

لازم به ذکر است که این کنفرانس به مناسبت نود و نهمین سالروز صدور اعلامیه ننگین بالفور برگزار شد که به موجب آن انگلیس به یهودیان وعده داد که دولتی را برایشان در سرزمین فلسطین تاسیس کند و این اعلامیه سرآغاز رنج و محنت های بی شمار ملت فلسطین و اشغال این سرزمین مقدس شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 691836

وب گردی

وب گردی