ناگفته های علی دایی پس از سال ها سکوت در هفتمین شماره ماهنامه دیار

هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی دیار با گزارش ها و مصاحبه هایی از مسئولان دولتی ، هنرمندان سینمایی ، چهره های فرهنگی ، وزرشی و اقتصادی و موضوعات و دغدغه های روز جامعه در قالب مسائل مختلف اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی  روی پیشخوان مطبوعات می رود.

به گزارش ایسکانیوز در معرفی این شماره مجله آمده است: تیتر یک این شماره از ماهنامه دیار به گفتگوی ویژه ای با علی دایی اختصاص پیدا کرده است که پس از سال ها سکوت درباره مسائل مختلفی با ماهنامه دیار به گپ و گفت نشسته است.

بخش اجتماعی این شماره از دیار شامل گزارش هایی از جمله "آخرین بازماندگان یوزپلنگ ایرانی" ، قصور های پزشکی طی چند سال گذشته ؛ مردان مطلقه و مشکلات آنها به همراه گزارشی از حضور سلبریتی های سیاستمدار در شبکه های اجتماعی می شود .

در همین بخش مطلبی با عنوان "با لمپن های فضای مجازی چه کنیم؟" دغدغه های نشات گرفته از این موضوع را مطرح کرده است.

در قسمت اقتصادی اما ، گفتگو با وزیر راه درباره مسائل اقتصادی روز از جمله خرید هواپیما از ویژه های این بخش از هفتمین شماره دیار است.

"تولید تا آخر الزمان" عنوان دیگر گزارش اقتصادی است که به داستان تولید خودروهایی مانند پراید و پژو پرداخته است ؛ با این رویکرد که از قرار این خودروها هرگز بازنشست نخواهند شد.

از جمله دیگر موضوعات خواندنی اقتصادی مطالبی همچون "حقوق کارمندان آب می رود" ، داستان تاریخ انقضای کارت سوخت ها و البته مطلبی با عنوان "پیدایش پول از دیرباز تا امروز" است.

گفتگوی اقتصادی دیار اما با محسن دلاویز ، کارشناس نفت و گاز با تیتر :"پیروزی بزرگ ایران در جنگ نفت" از دیگر ویژه های بخش اقتصادی است.

در قسمت ورزشی گفتگو با سردار آزمون که اینروزها در روستوف می درخشد با تیتر "سردار در رویای صعود" جلب توجه می کند.

در بخش سینمایی _ فرهنگی اما گزارش "ستاره هایی که نمی درخشند"به هنرمندان سال های دور سینمای ایران پرداخته است که اینروزها دیگر نام و نشانی از آنها در این عرصه به چشم نمی خورد.

مصاحبه با مهران احمدی ، نرگس آبیار کارگردان فیلم نفس و بهروز شعیبی ، کارگردان سیانور به همراه مجید توکلی ، کارگردان فیلم متولد 65 از جمله گفتگوهای این شماره بخش فرهنگی مجله هستند.

از دیگر گزارش های فرهنگی این شماره مطلبیست با عنوان "اژدها وارد می شود "که به واکاوی توجه سینما به بروس لی حتی چهار دهه پس از مرگ او پرداخته است. همچنین علاقه مندان به آلن دلون می توانند مطلبی نوستالژیک درباره ستاره محبوب سال های نه چندان دور سینمای جهان را مطالعه کنند.

امید نعمتی ، خواننده گروه پالت از دیگر هنرمندانی است که در بخش موسیقی، پای گپ و گفت با دیار نشسته و از دغدغه هایش گفته است.

"موسیقی با دین منافات ندارد" تیتری است که از دل مصاحبه دیار با حسام الدین سراج بیرون آمده و گفتگوی او را خواندنی کرده است.

در این بین گزارش های ویژه دیار باپرداختن به مسائلی همچون ترمیم کابینه دولت روحانی با تیتر "تدبیر برای تقویت یا تغییر برای تثبیت" یکی از مسائل روز سیاسی کشور رامورد بررسی قرار داده است.

"مدیریت بحران در فضای قطبی شدن ساختار سیاسی اجتماعی ایران" از دیگر گزارش های مفصل و البته ویژه هفتمین شماره ماهنامه دیار است.

ماهنامه دیار به مدیر مسوولی احسان دلاویز و سردبیری پیام مومنی منتشر می شود.

500500

کد خبر: 691845

وب گردی

وب گردی