نشست بررسی ابعاد 13 آبان در واحد ورامین – پیشوا برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا ، نشست بررسی ابعاد یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، اعضاء هیأت رئیسه و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در شروع این مراسم دکتر شیبانی با گرامیداشت این روز مهم تاریخی در سخنانی گفت : روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است ، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره ی مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک در تشریح وقایع رخ داده در این روز خاطر نشان کرد : تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343 ، 13آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان1358عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری مهم تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تأثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

دکتر حسینعلی شیبانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و لزوم پیروی همه اقشار از این فرامین افزود : انقلاب اسلامی ایران با همه سختی و پیچیدگی‎ها و همه موانع داخلی و خارجی، تا به امروز به اینجا رسیده است و از خدا می خواهیم ما را کمک کند تا هدف شهیدان و راه آن‌هایی که با خون خود موجب به ثمر رسیدن این انقلاب شکوهمند اسلامی شدند از بین نرفته و اهداف آن عزیزان روی زمین نماند و قطعاً از وظایف و رسالت های مهم جامعه تأثیر گذار دانشگاهی از دانشجو گرفته تا استاد ، تحقق اهداف ارزنده امام راحل (ره) و شهیدان والامقام است .

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان پیشوا در سخنانی گفت : همان گونه که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ملت ما یک روز تاریخی و فراموش نشدنی و روز پیروزی ملت بر نظام شاهنشاهی است یقیناً تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز یک انقلابی است که به همان اندازه برای ما ارزش دارد.

حجت الاسلام رحمتی نیا افزود : کشف و فتح لانه جاسوسی آمریکا موجب بقاء و دوام انقلاب شد و همان طور که نظام شاهنشاهی در ۲۲ بهمن از بین رفت با تسخیر لانه جاسوسی ، سلطه آمریکا بر کشور ما نیز از بین رفت .

وی افزود: همان مقدار که لعن به دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) ثواب دارد و عبادت است، مرگ بر آمریکا نیز ثواب دارد و یک عبادت محسوب می شود .

در بخش دیگری از این نشست دانشجویی فرماندار شهرستان پیشوا با گرامیداشت این روز تاریخی گفت : 13 آبان تداعی کننده همه زیبایی ها، مقاومت ها و خوبی های ملتی است که در مقابل استعمار، استبداد و استکبار "نه" گفتند و میثاق بستند که در مقابل ظالمان دنیا بایستند و از مظلومان دنیا دفاع کنند.

محمدی ادامه داد : بانی این حرکت عظیم روحانی شجاع، وارسته و تربیت شده در مکتب جعفری و علوی و فرزند راستین مولی الموحدین علی بن ابیطالب(ع) بود و نامش تداعی کننده مبارزه با ظلم، بی عدالتی، کجی ها و انحرافات اخلاقی، روحی و سیاسی در مقابل استکبار بود.

فرماندار پیشوا تأکید کرد : روز 13 آبان از ایام بسیار مهم در تقویم کشورمان است و همه اقشار مردم باید در مراسم های این روز از جمله راهپیمایی آن مشارکت فعالی خواهند داشت.

201

کد خبر: 691857

وب گردی

وب گردی