مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری بسیج اساتید و کارکنان، کانون ها و نشریات دانشجویی با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کرم اله دانش فرد در این مراسم ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، گفت: استکبار از کبر و غرور نشات می گیرد. ویژگی ای که به وضوح می توان در سیاستهای دولت سلطه طلب آمریکا مشاهده کرد. دولتی که با خباثت های خود سالیان سال است ملت سرافراز ایران را مورد حمله و حجمه قرار داده و با وضع تحریم های ناجوانمردانه علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی سعی در تضعیف آن دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه زیر بار زورگویی های آمریکا نرفته و نخواهد رفت، افزود: تمام اقشار مردم ایران اعم از دانشگاهیان، دولت، مجلس، امام و رهبری، دارای روحیه وطن پرستی، استکبار ستیزی، انقلابی و ملی بوده و هستند و همواره در برابر ظلم ایستادگی و مقاومت کرده اند.

دکتر دانش فرد با اشاره به تاریخچه ظلم، ستم و نژاد پرستی دولت آمریکا تصریح کرد: عدم استخدام سیاه پوستان و رنگین پوستان، ایجاد زندان در کشورهای جهان، لشگرکشی ها، دخالت در امور کشورها و... همگی نشان از جنایات، سلطه گری و زورگویی های آمریکا که خود را داعیه دار حقوق بشر می داند، دارد.

وی با اشاره به تحریم های گوناگون امریکا علیه ملت و دولت ایران تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری گفته اند، آمریکا نه منطقی است و نه می خواهد منطقی باشد، زبان آنها زبان زور و قلدری است.

وی روحیه انقلابی را مایه سرافرازی ایران دانست و خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم همچنان به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی ادامه دهیم باید همانند گذشته با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، استوار و محکم در برابر تهاجم قدرتهای بزرگ ایستادگی کرد.

دکتر سید یعقوب زراعت کیش مسئول بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری بارها عدم موفقیت و ایستادگی کشورها در برابر استکبار جهانی را در دو عامل بارز نداشتن رهبری با برنامه و اراده و نبود روحیه استکبار ستیزی در ملت ها دانسته اند.

وی با بیان اینکه سرمنشأ نا امنیهای امروزه در کشورهایی نظیر یمن، سوریه، عراق و...، سیاستهای دولت امریکا است، افزود: ایستادگی و مقاومت ما در برابر زورگوییها و جاه طلبی های امریکا، الگو و امیدی را در دل ملتهای مستضعف جهان ایجاد کرده است.

دکتر زراعت کیش با اشاره به اینکه فرایند توسعه کشورها، شامل مراحل سنتی، ماقبل خیز، خیز، تولید انبوه و رشد اقتصادی است، تصریح کرد: به اعتقاد من ایران امروز در مرحله خیز بزرگ توسعه اقتصادی و پیشرفت قرار دارد. این امر نوید از ایرانی قدرتمند و پیشرفته را در آینده ای نزدیک می دهد. البته نباید از امنیت و قدرت نظامی ایران که به واسطه خودساختگی ایجاد شده است چشم پوشی کرد.

فریبرز صالح آبادی فرمانده بسیج کارکنان واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن تسلیت و تغزیت به مناسبت فرارسیدن ماه صفر، گفت: امروز با حضور در مقبره الشهداء، یکبار دیگر با شهدای گرانقدر عهد و پیمان بستیم تا پیرو راهشان و یاور مظلومان و مستضعفان جهان باشیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهان مستکبران و جنگ طلبان جهان که در راس آنها دولت خبیث آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و رژیم منحوس و ظالم آل سعود قرار دارند، است. افزود: امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه استکبار از دیدگاه امام خمینی (ره) دارای آثاری است، تصریح کرد: وابستگی اقتصادی، محرومیت از تمدن، ایجاد تفرقه، پایمال شدن حق مظلومان، تبعیض و بی عدالتی، استعمار فکری و فرهنگی، دگرگون شدن شخصیت فکری ملت ها و در یک کلام به وجود آمدن وابستگی کشور در تمامی زمینه ها به مستکبران عالم از آثار سیاست های استکبار جهانی از دیدگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

صالح آبادی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عدم برقراری ارتباط با آمریکا، افزود: امیدوارم به برکت خون شهدا و وجود پربرکت خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز و ایثارگران انقلاب اسلامی، بتوانیم در اعتلای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عزت و سرافرازی هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران گام برداریم.

لازم به ذکر است این مراسم همراه با پیاده روی و برپایی نمایشگاه عکسی با عنوان "دیوار بی اعتمادی" که روند جنایت های آمریکا علیه ایران را به تصویر کشیده بود برگزار شد. همچنین در پایان این مراسم، بیانیه دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات به مناسبت ۱۳ آبان نیز قرائت شد.

201

کد خبر: 691869

وب گردی

وب گردی