تشریح فعالیت های واحد کرمان در هفته پژوهش/طیاری: ساها مهمترین دستاورد مدیریت جدید دانشگاه بوده است

معاون پژوهش و فناوری واحد کرمان دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت هایی در مانند انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر واحد کرمان، افتتاح نمایشگاه های دستاوردها،عکاسی و آثار هنری در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛امید طیاری درباره فعالیت های واحد کرمان در هفته پژوهش به خبرنگار ایسکانیوز گفت: واحد کرمان دانشگاه آزاد اسلامی برای هفته پژوهش برنامه های مختلفی مانند انتخاب و معرفی پژوهشگران برتر واحد،افتتاح نمایشگاه دائمی نمایش دستاورد و موفقیت های دانشگاه و شرکت در نمایشگاه دستاوردهای فناوری در سطح کشور را درنظر دارد؛ ما در این هفته ، پژوهشگران برتر واحد را انتخاب و سپس در مراسمی آنها را معرفی می کنیم. از طرف دیگر با برگزاری مسابقه ایده برتر و همچنین برگزاری نمایشگاه عکاسی در مرحله نخست و در مرحله بعد برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانشجویان و استادان این دانشگاه در دانشکده هنر ،در این هفته فعالیت می کنیم.

او افزود: سخنرانی های علمی در دانشکده های مختلف واحد کرمان دانشگاه آزاد اسلامی، از دیگر فعالیت های این واحد دانشگاهی است. سخنرانی " اسیب شناسی در پژوهش " در دانشکده ادبیات، " فلسفه علم" در دانشکده علوم،"پژوهش نوین در طب فیزیکی"، " نقش ایده های نو در پژوهش و توسعه پایدار" در دانشکده فنی و " فضای شعر و معماری" نیز در دانشکده معماری برگزار می شود.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرمان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما تصمیم گرفته ایم که در هفته پژوهش ،شرکت " دانش بنیان پارس آزمای آزاد" را معرفی کنیم ؛ اصلی این شرکت ارائه خدمات آزمایشگاهی است.

طیاری همچنین از قرارداد واحد کرمان با اداره استاندارد سازی خبر داد و گفت: هدف از انعقاد این قرار داد، استانداردسازی مجموعه محصول های آزمایشگاهی واحد دانشگاهی است.ما می خواهیم که نتایج آزمایشگاه ها مورد تأیید اداره استاندارد سازی باشد تا به این واسطه محصولاتی که به شهرهای دیگر ارسال می شود را استاندارد کنیم.

او درباره دوره جدید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و تأثیرش در فعالیت های پژوهشی تصریح کرد: در زمان ریاست میرزاده ،بودجه فعالیت های پژوهشی با یک جهش فوق العاده همراه بود بگونه ای که این بودجه 5در صد نسبت به گذشته افزایش پیداکرده است. این افزایش بودجه باعث می شود که امکانات بیشتری برای انجام کارهای پژوهشی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. از سوی دیگر دانشگاه ها با تصویب هیات امنا می توانند هدفها و برنامه هایشان را نیز پیش ببرند.

او یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای دوره ریاست میرزاده را "ساها" دانست و گفت: "ساها " سامانه آزمایشگاهی همکاران آزاد است که به دانشجویان واحدها امکانات بالقوه ای ارائه می دهد. از آنجایی که این سامانه سراسری است،می توانیم به تمام دانشجویان سراسر کشور در این زمینه خدمات بدهیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد کرمان دانشگاه آزاد اسلامی درباره رهنمودهای آیت الله رفسنجانی در راستای ظرفیت همه جانبه دانشگاه گفت: از جمله کارهایی که واحد کرمان در راستای این رهنمودها، انجام داده است، مجتمع آزمایشگاهی ساها است که در آینده به دانشجویان کمک های بسیاری می کند. با ایجاد مجتمع آزمایشگاهی ساها می توانیم از مرکز های رشد و ایده های دانشجویان حمایت کنیم ؛برای مثال در این زمینه به دانشجویان وام های 10ملیون تومانی بلاعوض داده می شود . از طرفی فضای 3هزار متر مربعی را در اختیار مرکزهای رشد و شرکت های دانش بنیان قرار داده ایم که بتوانند رونق اقتصادی را نسبت به گذشته بیشتر کنند.

203/200

کد خبر: 691875

وب گردی

وب گردی