مرد جوان در برابر اتهام دومین جنایت/ متهم زن دومش را  هم کشت و مثله کرد

 مردی که چند سال قبل همسرش را به قتل رسانده و آزاد شده ‌بود، این بار پای میز محاکمه رفت تا به خاطر قتل زن مورد علاقه‌اش محاکمه شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق این مرد یک سال قبل در جریان درگیری با زن مورد علاقه‌اش، او را به قتل رساند و جسدش را مثله کرد.
در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: متهم که کیارش نام دارد، یک سال قبل، زنی جوان به نام ریحان را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده ‌است. قتل زمانی فاش شد که این مرد تکه‌های جسد را از خانه خارج کرده و یکی از همسایه‌ها رد خون را دیده و به مأموران گزارش داده‌ است. متهم بارها به قتل اعتراف کرده و گفته ‌است به دلیل اختلافی که با ریحان داشته‌ است، او را به قتل رسانده.
سپس مادر مقتول در جایگاه حاضر شد. او برای متهم درخواست قصاص کرد و گفت حاضر است تفاضل دیه را هم پرداخت کند. این زن گفت: من پنج ماه قبل از قتل، متوجه شدم چه اتفاقی افتاده ‌است. اوایل دخترم می‌گفت کیارش راننده اوست؛ اما بعد از مدتی، فهمیدم ارتباطی بین آنها وجود دارد و سعی کردم دخترم را از این‌کار منصرف کنم؛ چون کیارش مناسب او نبود و سطح اجتماعی و فرهنگی آنها کاملا با هم متفاوت بود.
سپس وکیل پدر مقتول در جایگاه حاضر شد. او نیز درخواست قصاص موکلش را به دادگاه ارائه داد و گفت: متهم، چند سال قبل همسرش را به قتل رسانده و آزاد شده ‌است. بعد هم به سراغ ریحان رفته و او را کشته‌ است؛ بنابراین او باید مجازات شود و بار قبل تنبیه نشده‌ است.
سپس نوبت به متهم رسید. او گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم؛ اما اتهام جنایت بر میت را قبول دارم.
متهم گفت: من و ریحان با هم رابطه داشتیم؛ اما روزی که فهمید می‌خواهم خانه‌ای را که برایش اجاره کرده‌ام، پس بدهم، عصبانی شد. به خانه‌ام آمد؛ با من درگیر شد و فحاشی کرد. خواستم تلفن همراهم را بردارم و به مادر ریحان زنگ بزنم و بگویم دخترت دارد فحاشی می‌کند و من را کتک می‌زند که یکهو دیدم چاقو در دستم است. ریحان فکر کرد برای او چاقو کشیده‌ام عصبانی شد و به من گفت تو کی هستی که برای من چاقو بکشی؛ بعد به سمت من حمله کرد و چاقو به شاه‌رگش برخورد کرد. من هم وقتی دیدم فوت کرده ‌است، جسدش را مثله کردم.
در این هنگام، قاضی گفت: در جلسات اول بازپرسی به قتل اعتراف کردی و مدعی شدی ریحان را کشته‌ای؛ چون با مردی به خانه‌ات آمده ‌بود و آن مرد می‌خواست با تو درگیر شود. صراحتا به قتل ریحان اعتراف کردی. زمانی‌که پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران آمد، از‌آنجایی‌که آن مرد شناسایی نشده بود و از‌آنجایی‌که جراحتی روی دست تو بود و ادعا کرده ‌بودی آن مرد ایجاد کرده ‌است، پرونده برای شناسایی مرد مورد ادعای تو، به دادسرا بازگردانده شد. در جلسه بازجویی، دوباره در دادسرا ادعا کردی هرچه درباره آن مرد و ریحان گفته ‌بودی دروغ است و می‌خواهی واقعیت را بگویی. اظهار کردی که با ریحان دعوا کرده‌ای و از فرط عصبانیت، او را با چاقو به قتل رساندی. حالا دوباره در جلسه رسیدگی، مدعی هستی که مرتکب قتل عمد نشده‌ای. اگر واقعا قتل عمدی مرتکب نشدی، چرا در جلسات متعدد بازجویی اعتراف کردی این کار به چه خاطر است.
متهم گفت: من بیماری دارم. دست و پایم درد می‌کند و به همین دلیل هم این کار را کردم.
قاضی از او خواست تا بیشتر در‌این‌باره توضیح دهد. او گفت: من به دلیل درد جسمی که دارم، مسکن‌های خیلی قوی می‌خورم و زمان قتل هم مسکن خیلی قوی خورده‌ بودم. به همین‌دلیل اصلا حواسم سرجایش نبود و نمی‌دانستم چه می‌کنم.
متهم درباره اینکه چطور جسد را مثله کرده است، گفت: جسد را داخل انباری بردم و در آنجا با قندشکن تکه کردم و داخل کیسه گذاشتم. بعد هم از کرده خودم پشیمان شدم و خودم موضوع را به پلیس گزارش دادم. او درباره همسر اولش هم گفت: به زنم شک کرده ‌بودم. با خانواده‌اش رفتیم و او را با مردی غریبه گرفتیم. خانواده‌اش او را کشتند؛ اما نمی‌دانم چرا من متهم شدم و دلایل علیه من بود.
بعد از پایان دفاعیات متهم، وکیل مدافع او در جایگاه حاضر شد و ادعا کرد موکلش دارای اختلالات روحی شدید است و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. در پایان، هیأت قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

700700

کد خبر: 691918

وب گردی

وب گردی