عزم همه مسئولان کشور افزایش رشد علمی کشور است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: عزم همه مسئولان کشور، افزایش رشد علمی و قرارگرفتن کشور و حفظ آن در جایگاه نخست منطقه و جایگاه مطلوب در دنیاست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی در جلسه شورای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افزود: لازمه رسیدن به رشد علمی، فراهم کردن بسترهای لازم است که داشتن آزمایشگاه های علمی، دسترسی به پایگاه های نشریات علمی بین المللی و بودجه های کافی برای پژوهش اعضای هیئت علمی و دانشجویان از جمله این بسترهاست.
دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: باید پژوهش و فناوری به قدری در زندگی مردم موثر باشد که جامعه به دانشگاه و پژوهشگر احساس نیاز جدی بکند و مطالبه گر از آنان باشد.
دکتر احمدی تاکید کرد : تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه منوط به پیگیری همزمان تعدادی از اقدامات به هم پیوسته است که در مجموع، رشد علمی کشور را می سازد.
وی افزود : تولید مقالات با کیفیت بالا ، ارتباط با صنعت و کشاورزی، ایجاد اشتغال در جامعه و تربیت نیروی کار آمد برای اداره جامعه از عناصر این مجموعه هستند.
معاون وزیر علوم در ادامه گفت : فعالیت پژوهشگران دانشگاهی در شرایط امروز جامعه یک فعالیت جهادی است زیرا گرنت های پژوهشی و حمایت های مالی از پژوهش در حداقل و امکانات نیز کم است.
دکتر احمدی افزود: مطالبه امروز اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاه ها ومراکزآموزش عالی افزایش حقوق ماهانه نیست بلکه تقویت زیرساخت های پژوهشی نظیر آزمایشگاه و امکانات پژوهشی است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: باید به دانشجویان دوره کارشناسی توجه بیشتری شود و برای افزایش مهارت کارآفرینی و حل مسائل جامعه در این دوره برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: هر دانشگاهی باید مدل خاص تربیت دانشجویان خلاق را در دانشگاه خود طراحی و اجرا کند زیرا هر دانشگاهی امکانات و شرایط متفاوتی دارد.
دبیر کل شورای عالی عتف گفت: در دولت یازدهم تا حد امکان آئین نامه ها و قوانین لازم برای تقویت پژوهش در دانشگاه ها ومراکزآموزش عالی تدوین شده و نشاط و اشتیاق انجام فعالیت علمی افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم که برای حضور در نشست معاونان پژوهش و فناوری منطقه 3 کشور به تبریز سفر کرده است ، پیش از این نشست از آزمایشگاه های این دانشگاه و شرکت های دانش بنیان مستقر درپارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی بازدید کرد.

201

کد خبر: 691984

وب گردی

وب گردی