سطح روابط بازرگانی ایران و کرواسی محدود به محصولات حلال نیست

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ظرفیت تعامل بین بنگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و کرواسی محدود به محصولات حلال نیست، گفت: در صورت تسهیل فعالیت بنگاه‌های دو کشور شاهد ارتقای سطح روابط اقتصادی و بازرگانی در سال آینده خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، علی فاضلی در مراسم افتتاحیه کنفرانس روز جهانی حلال در "اپاتیا" کرواسی گفت: مقدمات شروع فعالیت‌‌های جدی بین دو کشور در زمینه اقتصادی فراهم آمده و خرسندم که با تشکیل مجلس و شروع بکار دولت جدید کرواسی، امکان پیگیری و تحقق زمینه های همکاری فراهم شده است.

وی افزود: برایم افتخار است که در سمت رئیس اتاق اصناف که بزرگترین نهاد اقتصادی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران است، به همراه مدیران منطقه آزاد کیش و مدیران شرکت‌های بخش خصوصی عهده دار نمایندگی کشورم در نمایشگاه و همایش حلال که با ابتکار و تلاش مرکز حلال کرواسی برگزار می شود شرکت می‌کنم.

رییس اتاق اصناف ایران بیان داشت: ظرفیت تعامل بین بنگاه های جمهوری کرواسی و جمهوری اسلامی ایران محدود به محصولات حلال نبوده و در صورت تسهیل فعالیت بنگاه‌های دو کشور شاهد ارتقای سطح روابط اقتصادی و بازرگانی در سال آینده خواهیم بود.

فاضلی افزود: ترکیب شرکت کنندگان ایرانی در این رویداد، بیانگر تمایل کشورم برای گسترش روابط اقتصادی با کرواسی، با محوریت بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: در سفر کیتارویچ و هیات همراه اقتصادی ایشان به ایران در ماه می گذشته، مقام های دو کشور، گسترش همکاری ها را برتقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور استوار نمودند که معتقدم افق روشنی را پیش رو دارد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای اینجانب جای سرفرازی است که ریاست نخستین هیاتی را دارم که در جهت تحقق این هدف به کشور زیبای شما سفر می کند.

وی گفت: با توجه به موضوع کنفرانس و همزمان برگزاری نمایشگاه حلال و همچنین اهمیت موضوع کالا و خدماتی که بر اساس اصول حلال به عنوان بالاتر از استانداردهای متداول ملی و بین المللی تهیه و عرضه می‌شود، شرکت در این رویداد را برای توسعه روابط با کرواسی به فال نیک می گیرم.

در این مراسم کلیندا گرابار کیتارویچ رییس جمهور کرواسی، عزیز حسنوویچ مفتی و دیگر مقام های عالی حضور داشتند.

402

منبع : میزان

کد خبر: 692225

وب گردی

وب گردی