مشکل اصلی در حمایت از زنان بدسرپرست، ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی است

مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل اصلی در حمایت از زنان بدسرپرست، ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی است و ما فاقد یک پنجره واحد خدمات رفاهی هستیم . 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالرحیم تاج الدین، مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه افق روشن گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه دو نهاد و سازمان حمایتی در کشور متولی رسیدگی به امور زنان بدسرپرست اند گفت: زنان بدسرپرست با مراجعه به نزدیکترین مرکز حمایتی در محل اقامت خود و با دردست داشتن مدارکی که نشان از بیمار بودن شوهر ، یا اعتیاد او، زندانی بودنش هست، می توانند از خدمات حمایتی مستمر، موقتی و مقطعی کمیته امداد و سازمان بهزیستی بهره مند شوند.
وی درپاسخ به اینکه دربسیاری از موارد زنان بدسرپرست در مراجعه به سازمان هایی چون بهزیستی برای اینکه مشمول حمایت شوند باید طلاق‌نامه، فوت نامه همسر ارائه کنند و یا مدرکی قانونی دال بر متواری بودن همسر داشته باشند ابراز داشت: تحت هیچ شرایطی زنان بدسرپرست رها نمی شوند ،زیرا در صورت طرح درخواستی از سوی این زنان ،کارشناسان سازمان بهزیستی مورد را بررسی کرده و درصورت صحت مسئله ،حمایت ها آغاز می شود .
مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور کمبودی به لحاظ تعداد دستگاه های اجرایی نداریم افزود: مشکل اصلی در حمایت از زنان بدسرپرست، ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی است و ما فاقد یک پنجره واحد خدمات رفاهی هستیم .
تاج الدین به سازو کار جدیدی در شناسایی زنان بدسرپرست در جامعه اشاره کرد و افزود: با تهیه پرسشنامه ایی به تعداد 15 هزار و اجرای آزمایشی آن در کرمانشاه ،در آینده نزدیک به اطلس جغرافیایی کشور در زمینه تعداد زنان بدسرپرست، معتاد و فقرا خواهیم رسید.
مدیرکل امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه در مواردی در خصوص زنان بدسرپرست قاضی مجبور به سکوت است گفت: صدور حکم در باره عدم صلاحیت سرپرستی شوهر در زنانی که بدسرپرست تلقی می شوند نیاز به تحقیق دارد ، به نظر شما قاضی در خصوص زنی که شوهرش متواریست چه حکمی می تواند صادر کند ؟
دکتر تاج الدین ادامه داد: مهم این است که زنان بدسرپست در جامعه مشمول حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی اند و ما نیز در وزارت رفاه در حال تدوین شاخص های ملی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواریم.

700/701

کد خبر: 692323

وب گردی

وب گردی