جولان شکارچیان خارجی را جدی بگیریم!

پاییز برای همه علاقه‌مندان به محیط‌زیست آغازی برای دلشوره‌ای تکراری است، به گوش رسیدن شیپور جنگ با حیات وحش و دست به اسلحه شدن برای شکار معدود بازماندگان عرصه طبیعت زخمی کشور و گرفتن عکس یادگاری با لاشه‌هایی که عده‌ای با بوی تعفن آن احساس غرور می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز اما در این میان لشکرکشی بیگانگان که متاسفانه با وساطت شوم هموطنان قاچاقچی رخ می‌دهد، دردی مضاعف دارد؛ دردی که شاید بسیاری عذاب نگفتنش را به شرمندگی واگویی این حقیقت تلخ ترجیح می‌دهند.

دیگر نه اخبار شکار غیرقانونی اروپاییان عجیب می‌نماید و نه قاچاق پرندگان شکاری توسط شیخ‌نشینان حاشیه خلیج‌فارس که با سختگیری‌های سازمان‌های مسئول، حاضرند برای گذشتن

دیگر نه اخبار شکار غیرقانونی اروپاییان عجیب می‌نماید و نه قاچاق پرندگان شکاری توسط شیخ‌نشینان حاشیه خلیج‌فارس که با سختگیری‌های سازمان‌های مسئول، حاضرند برای گذشتن از سد قانون و رسیدن به تفریح پر مخاطره خود بیش از پیش هزینه کنند و حتی از ابراز علاقه برای خرید ماموران و متصدیان دولتی هم خوفی ندارند

از سد قانون و رسیدن به تفریح پر مخاطره خود بیش از پیش هزینه کنند و حتی از ابراز علاقه برای خرید ماموران و متصدیان دولتی هم خوفی ندارند.

هدف هم چیزی نیست جز رسیدن به آخرین بازماندگان گونه‌های در خطر انقراض کشور که براساس قوانین بین‌المللی باید تحت حمایت قرار گیرند. در این میان هم تعدادی از صیادان، اجیرشدگانی هستند که در ازای مبلغی ناچیز توسط سرکردگان باندهای قاچاق استخدام می‌شوند و - اغلب ناخواسته و نادانسته- تیشه به ریشه حیات زیستمندان کشور می‌زنند.

از تعداد اندک محیط‌بانان کشور و تجهیزات سنتی در مقابل این هجمه هیچ انتظاری نیست و در این شرایط، نادرست‌ترین نشانی، افزایش فشار انتظارات بر سازمان حفاظت محیط زیست کشور است که اعتباراتش به یک شوخی شبیه است. برخورد جدی با متعرضان به عرصه طبیعی کشور مطابق آنچه مورد انتظار مقام معظم رهبری است و در ابلاغ سیاست‌های کلان محیط‌زیست به سران سه قوه متجلی شده، جرم‌انگاری و برخورد جدی و قاطع با حیات وحش خواران است.

703/700

کد خبر: 692375

وب گردی

وب گردی