نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و انجمن سینمای جوانان ایران بررسی شد;پیوند علم و فناوری با سینما

در نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و انجمن سینمای جوانان ایران چگونگی همکاری مشترک این دو سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی عتف و انجمن سینمای جوانان ایران در روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه با محوریت بررسی چگونگی همکاری مشترک این دو سازمان در محل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

فرید فرخنده کیش رئیس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده (سبک زندگی)، امیدآفرینی، گسترش و نشر فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی(دانش‌بنیان) را از جمله اهداف سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود تا از طریق تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان سینمای مستقل بتوان یکروز اختصاصی را برای فیلم های کوتاه با موضوعات مرتبط به علم، فناوری و نوآوری در جشنواره برنامه ریزی نمود.

مصطفی کاظمی در این نشست ضمن اشاره به فعالیت ها و وظایف شورای عالی عتف از برنامه ریزی برای برگزاری دومین مسابقه بین المللی پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیستها و همچنین جشنواره بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری در هفته دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در آذرماه سال جاری خبر دارد و گفت: امیدوار هستیم با همکاری هنرمندان در تمامی حوزه ها، بتوانیم در جهت تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری با نگاهی نو قدم برداریم.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: استفاده از امکانات و پتانسیل بالقوه موجود در انجمن سینمای جوانان ایران در جهت معرفی و نهادینه ساختن سیاست های مرتبط با مقوله علم، فناوری و نوآوری، می تواند گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف کلان مدیران و سیاستگذاران این حوزه باشد.

شایان ذکر است که سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان ماه سال جاری در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد و از میان آثار منتخب، فیلم های کوتاه مرتبط با حوزه علوم، تحقیقات و فناوری از طرف دبیرخانه شورای عالی عتف مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

200

کد خبر: 692477

وب گردی

وب گردی