علی صوفی: مجلس نشان داد وقتی پای مسایل کلان کشور مطرح است گله ها را کنار می گذارد/رویکرد مجلس کمک به دولت است

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: مجلس نشان داد وقتی پای مسایل کلان کشور مطرح است گله ها را کنار می گذارد وسعی می کند بر مبنای صلاح کشور تصمیم بگیرد.

علی صوفی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در گفت و گو با ایسکانیوز، پیرامون ارزیابی فضای مجلس در روز رای گیری سه وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری گفت: مجلس شورای اسلامی رای اعتمادی که به سه وزیر داد نشان دهنده این بود که محاسبات ما درست بوده و اکثریت این مجلس با دولت و حامی دولت است و همچنین نشان دهنده این بود که لیست امید در انتخابات پیروز بوده است.

وی افزود: رقبای ما در محاسباتشان اعداد عجیب و غریبی می دادند و این پیروزی بزرگ را، که نماد آن در تهران بود، سعی می کردند ناچیز بشمارند و همچنان با احساس قدرت و احساس حاکمیت مطلقی که داشتند مسایل را ارزیابی می کردند ولی مجلس نشان داد که این گونه نیست.


صوفی با اشاره به تخریب ها علیه دولت ادامه داد: این تخریب ها کارساز نبود کما اینکه در مجلس هم از این ابزار تخریبی علیه وزرای معرفی شده استفاده کردند. این می تواند یک پیروزی بزرگ باشد که قبلا آن پیروزی مردم محک نخورده بود ولی در مجلس رای گیری سه وزیر پیشنهادی پیروزی که مردم در انتخابات مجلس در سال گذشته به دست آورده بودند کاملا محک خورد و اثبات شد.


رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در رابطه با پیرامون رابطه مجلس و دولت بعد از رای گیری این سه وزیر پیشنهادی گفت: از ابتدا رویکرد کلی مجلس مشخص بود که در رابطه با دولت رویکردش مثبت است. بنا و شاکله مجلس همکاری با دولت است، ولی ممکن است بعضی گله ها در شیوه عمل وجود داشته باشد که بهتر است آنها رفع شود گرچه این گله مندی ها یک مقدار نگران کننده شده بود اما مجلس نشان داد وقتی پای مسایل کلان کشور مطرح است گله ها را کنار می گذارد وسعی می کند بر مبنای صلاح کشور تصمیم بگیرد. بعضی از دلخوری ها و گله مندی ها از شیوه معرفی این سه وزیر به مجلس وجود داشت که یک قسمتی از آن رسانه ای و قسمت عمده ای از آن پنهان ماند.


او افزود: رویکرد مجلس کمک به دولت است و دولت هم خیالش از این بابت راحت است که بخواهد با مجلس تعامل داشته و تمام برنامه های خود را اجرا کند. نکته بعدی این است که این موضوع در مردم خیلی تاثیر داشت، یعنی مردمی که پای صندوق های رای آمده بودند و یک مقدار مطالباتی که مورد انتظارشان بود محقق نشده مخصوصا در زمینه تغییراتی که انتظار داشتند آقای روحانی آنها را انجام دهد، آقای روحانی آن تغییرات را انجام دادند و مجلس هم استقبال کرد بنابراین نشان داد که مردم امیدوار شدن تغییراتی که بنا بر مصلحت نظام و مصلحت مردم لازم است صورت گیرد تا دیگر مانعی برای این تغییرات وجود نداشته باشد.

صوفی ادامه داد: دولت در وقت مقتضی دست به تغییراتی خواهد زد و قطعا این یک نمادی است از رویکردی که دولت در دوره بعد از ریاست جمهوری خواهد داشت و می تواند مردم را امیدوار کند.

او افزود: به هر حال ما نگران بودیم که در سال 96 به دلیل مشکلاتی که در زمینه معیشیتی وجود دارند گرفتاری هایی هست و انتظار می رفت که بعد از برجام برطرف شود، شاید تاثیر بگذارد و این که بالاخره بعد از رایی که مردم دادند و آن تغییر بزرگی که در مجلس پیش آوردند و 214 نفر از نمایندگان دوره نهم را کنار گذاشتند و نمایندگان معتدل و اصلاح طلبی را جایگزین آن کردند یعنی یکسری اصولگراهای معتدل و یکسری اصلاح طلب جایگزین آن شده است.

صوفی با بیان اینکه مردم انتظار داشتند تغییرات در دولت به سرعت اتفاق می افتد ولی هنوز هم دیر نشده و آقای روحانی باید زمان را از دست ندهد و سعی کند فرصت ها را قدر بداند تا بعضی از تغییرات دیگری که لازم است آنها را انجام دهد و مردم امیدوار شوند و مجددا این باور در آنها تقویت شود فقط پای صندوق های رای است که می توانند سرنوشت خودشان را در دست بگیرند.

وی در رابطه با عملکرد سه وزیر فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در 8-9 ماه باقی مانده گفت: سه وزیر خودشان را برای 5 سال آتی آماده کردند و به هیچ وجه در رابطه با این که این دوره فقط دوره ای است که به همین چند ماه باقی مانده خلاصه می شود فکر نمی کنند و بقیه وزرا ممکن است به این فکر کنند دوباره انتخاب نشوند اما این سه نفر می دانند که آقای رئیس جمهور با همین عزم و اراده این ها را معرفی کرده و اینها هم با همین عزم و اراده وارد مجلس شدند و برای این که خودشان را اثبات کنند و در رای اعتماد مجددی که از مجلس می خواهند قطعا از این فرصت حداکثر استفاده را خواهد برد. به نظرم راندمان کار در این سه وزارتخانه نسبت به وزارتخانه های دیگر به مراتب بیشتر خواهد بود و از الان ما امیدواریم یک چهره ای از دوره آینده دولت را ببینیم.

صوفی با اشاره به بی اخلاقی های صورت گرفته از سوی برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این بی اخلاقی ها یک نمونه و المانی از مجلس نهم است که آنجا با همین شیوه ها با همین دیدگاه مطلق بینی که داشتند مملکت را به این روز رساندند بعضی ها احساس می کنند که نماینده خدا برای هدایت مردم بر روی زمین هستند البته ما همه خلیفه خدا در زمین هستیم ولی بعضی ها که انگار به آنها وحی شده و نمایندگی ویژه ای دارند و خودشان مبرا از همه چیز هستند و سعی می کنند که عیب و ایراد و اشکالی را نه این که در دیگران ببینند بلکه در خیالشان بپرورانند. آنها خیلی عجیب رفتار می کنند خودشان اول یکسری دروغ هاو یکسری چیزهای منفی را به طرف مقابل و رقبایشان نسبت می دهند که خودشان هم می دانند دروغ می گویند ولی در جامعه پخش می کنند به هر حال اعتقادشان این است که خراب کردن این گونه افراد یک نوع عبادت است و یک اصطلاح فقهی هم برایش دارند.

وی همچنین گفت: آنها معتقدند که به خاطر اسلام یک نفر که خودشان احساس می کنند شر است او را حتی با تهمت هم می شود از کار برکنار کرد و وجهه و اعتبار او را پیش مردم خدشه دار کرد. اینها با یک سری فرقه هستند و باورشان این است کسانی که اولا در مقابلشان قرار گرفتند حتما کافر و شر هستند و خودشان خیر مطلق هستند بعد هم این شر را می شود به هر شیوه ای کنار گذاشت یعنی کاملا هدف وسیله را توجیه می کند با هر وسیله نامشروعی این ها را کنار بگذاریم.

صوفی با اشاره به این که یکسری از افراد با ترفند تخریب افراد دیگر را استفاده می کنند افزود: جالب اینجاست که بعدا آن دروغ هایی که راجع به افراد گفتند را خودشان باور می کنند یعنی بعدا می آیند به آن استناد و قضاوت می کنند؛ چیزی که خودشان از اول می دانستند دروغ و افترا است، از این نمونه ها متاسفانه زیاد دیدیم برای این هم است که مردم احساس کردند در سال 92 اگر به آقای روحانی رای ندهند خطر تداوم این بداخلاقی ها همچنان وجود خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در سال 94 هم مردم احساس کردند علی رغم این که تمام چهره های اصلاح طلب شناخته شده نبودند و مردم باید فقط به یک لیستی از اسامی رای می دادند مردم پای صندوق آمدند و احساس کردند اگر نیایند پای صندوق ها خطر این بداخلاقی ها تداوم پیدا خواهد کرد. مردم خطر این نوع بداخلاقی ها را از همه چیز بیشتر می دانند. مردم حاضرند خیلی از کم و کاستی ها را تحمل کنند و اما حاضر نیستند که چهره فردی معطوف شود به انواع فسادها که منشا آن همین فساد اخلاقی است.

302/300

کد خبر: 692679

وب گردی

وب گردی