فعالیت های واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش/آز آشنا کردن دانشجویان با تجهیزات تا برگزاری نمایشگاه

سرپرست واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش از پژوهشگران برتر تقدیر می کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ منصور آزاد درباره فعالیت های واحد قشم در هفته پژوهش به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: معمولا فعالیت های ما در هفته پژوهش به 3بخش تقسیم می شود.یک بخش برنامه به دانشجویان،بخش دیگر به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه مربوط می شود. ما سعی می کنیم که در این هفته دانشجویان را با با تجهیزات و دستگاه های موجود در آزمایشگاه ها آشنا کنیم.از طرف دیگر اعضای هیات علمی، سخنرانی هایی مبتنی بر یافته های علمی و همچنین تحقیقاتی از این قبیل را ارائه می کنند. تصمیم ما در این هفته این است که از پژوهشگران برتر و حتی دانشجویانی که در مسیر پژوهش هم قدم نهاده اند، تجلیل کنیم بلکه به این واسطه، فرهنگ پژوهش در ذهن دانشجویان نهادینه شود .

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های واحد قشم دانشگاه آزاد گروه ها در واحدهای دانشگاهی به شکل هاو حوزه های مختلف،نمایشگاه هایی را برگزار می کنند و دانشجویان با یاری استادانشان تحقیقات و محصولاتشان را ارائه می کنند.

سرپرست واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص فعالیت های دانش بنیان واحد قشم یادآور شد: این واحد با توجه به اینکه در منطقه آزاد قرار دارد و شرایط اقلیمی متفاوتی با دیگر واحد ها دارد، سعی کرده ایم که با ایجاد آزمایشگاه های نفت، گاز و انژری بهره برداری هایی از دریای خلیج فارس داشته باشیم بلکه بتوانیم در راستای بحث اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم .

آزاد افزود: ما به منظور عملی کردن اقتصاد مقاومتی،به پرورش آبزیان موجود در دریا پرداخته ایم تا از مواهب دریای جنوب کشور به روش صحیح استفاده کنیم.

وی درباره تأثیر دوره جدید ریاست دانشگاه ازاد اسلامی بر واحد قشم تصریح کرد: ریاست جدید دانشگاه ازاد اسلامی توانست شعار حرکت به سوی کیفیت را که در گذشته نتها صحبتش در میان بود،عملی کند. طرح های مفیدی مانند ساها در این دوره مطرح و در عرض یک سال عملی شد.

وی بیان کرد: در دوره ریاست میرزاده به پژوهش توجه بسیاری شده است . هدف او کاربردی و پژوهشی کردن آموزش است تا از این راه نقش دانشگاه ازاد اسلامی را در تکامل جامعه نشان دهد. ما در این دوره به دنبال اقتصادی کردن پزوهش ها هستیم چراکه در زمان آینده نتیجه مثبتش را در توسعه علمی، اقتصادی و صنعتی کشور خواهیم دید.

ریس واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی در پایان درباره خبرهای این واحد گفت: ما پیشرو صحبت های رهبری، آیت اله رفسنجانی و میرزاده تلاش کردیم که قطب علمی تحصیلات تکمیلی جنوب کشور شدیم و حرکت آموزشی و دانشگاهی را با توجه به اهداف اصلی دانشگاه آزاد پیگری کنیم .همچنین دانشکده علوم پژشکی واحد قشم با بیمارستان های استان،5 تفاهم نامه امضا کردیم و مشکل علوم پزشکی در این استان را حل و فصل کردیم.

203/200

کد خبر: 692753

وب گردی

وب گردی