نقش مهم بازرسان و افسران PSC در افزایش اعتبار پرچم ایران/ تلاش برای یکنواختی و یکپارچگی فرآیند کنترل و بازرسی کشتی‌ها

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری کارگاه آموزشی کنترل و بازرسی پیشرفته کشتی‌ها در بندر شهید رجایی را تلاش برای حفظ و تأمین ایمنی دریانوردی در آبراهه‌ها و همچنین صیانت از محیط‌زیست دریایی و افزایش اعتبار پرچم ایران روی کشتی‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور گفت: کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها از جمله حقوقی است که کشورهای ساحلی برابر مقررات ملی و بین‌المللی برای خود قائل هستند و از این رو، بازرسان و افسران PSC آموزش‌های مختلفی می‌بینند تا به صورت یکنواخت و یکپارچه وظیفه کنترل و بازرسی را انجام دهند.

وی افزود: به همین منظور در کشورهای مختلف، تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای منعقد شده است که از جمله آن تفاهم‌نامه اقیانوس هند است که شامل ۱۷ کشور از جمله ایران است.

به گفته عفیفی پور، دبیرخانه این تفاهم‌نامه‌ها برای ایجاد یکنواختی و یکپارچگی فرآیند کنترل و بازرسی کشتی‌ها هر ساله در کشورهای عضو، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند که در حال حاضر، ایران میزبان یکی از این دوره‌هاست.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همین رابطه گفت: هم‌اکنون کارگاه آموزشی کنترل و بازرسی پیشرفته کشتی‌ها به همت سازمان بنادر و دریانوردی و با همکاری سازمان جهانی دریانوردی و دبیرخانه تفاهم‌نامه منطقه‌ای توکیو به میزبانی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است و نمایندگانی از دیگر تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای جهان از جمله مدیترانه، دریای سیاه، آمریکای جنوبی و ریاض شامل ۱۴ کشور در این دوره آموزشی حضور دارند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان و اساتید حاضر در این رویداد به مدت ۱۰ روز دانش خود را با همدیگر به اشتراک می‌گذارند تا در آینده یکنواختی و هماهنگی بیشتری را در زمینه فرآیندهای PSC در مناطق مختلف جهان، شاهد باشیم.

عفیفی پور در پایان افزود: این موضوع یقیناً به حفظ و تأمین ایمنی دریانوردی در آبراهه‌های قابل کشتیرانی و همچنین صیانت از محیط‌زیست دریایی و همچنین افزایش اعتبار پرچم جمهوری اسلامی ایران که روی کشتی‌ها به اهتزاز در می‌آید، منجر خواهد شد.

402/101

کد خبر: 692798

وب گردی

وب گردی