مقاصد سیاسی برخی منتقدان تحول سلامت/رقبایی که بهداشت و درمان را اولویت نمی‌دانند

سخنگوی وزارت بهداشت به چرایی برخی هجمه‌ها علیه وزارت بهداشت با وجود مجموعه اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در قالب طرح تحول نظام سلامت و رضایتمندی بیش از 80 درصدی مردم از این اقدامات، پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره مباحث مطرح در کمیسیون تلفیق مجلس که وظیفه بررسی ادغام بیمه‌ها را برعهده دارد، گفت: کمیسیون تلفیق براساس قوانین در حال بررسی و انجام فعالیت خود است و هنگامی که لازم باشد از وزرای مربوطه یا نمایندگان وزارت بهداشت و بیمه‌ها دعوت خواهد کرد.

او افزود: این موضوع، موضوعی کاملا مباحثه‌ای و نرم است و باید به دور از جوسازی‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه یک کار کارشناسی است و نه رسانه‌ای و مطمئنا هرچیزی را که قانون تصویب کند، انجام خواهیم داد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت در دولت یازدهم با وجود هجم زیاد کارها و اقدامات انجام شده، مورد هجمه برخی‌ها قرار گرفته است، گفت: باید پیش از پاسخگویی به این سوال به چند مورد اشاره کنم که قبل از اجرایی شدن طرح تحول در تمام نظرسنجی‌ها در دولت و در بیرون از بدنه وزارت بهداشت صورت می‌گرفت؛ وزارت بهداشت از بین 38 دستگاه در رتبه 34 الی 36 قرار داشت، اما حالا و بعد از اجرایی شدن طرح تحول، همواره وزارت بهداشت در نظرسنجی‌هایی که معمولا از میزان رضایتمندی مردم از سازمان‌ها و دستگاه‌ها گرفته می‌شود، در رتبه اول یا دوم قرار داشته است. هیچ‌کدام از این نظرسنجی‌ها نیز در وزارت بهداشت صورت نگرفته است و معاون اجرایی رییس جمهور نیز اعلام کرده است که در همه نظرسنجی‌هایی که قبل از سفرهای استانی رییس جمهور صورت می‌گرفته، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد وزارت بهداشت در بالاترین حد قرار دارد.

حریرچی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی نیز از دستاوردهای طرح تحول ابراز شگفتی می‌کنند، افزود: فدراسیون بین‌المللی بیمارستان‌ها که اخیرا در کشور آفریقای جنوبی برگزار شده، اعلام کرده که هیچ کشوری نتوانسته در طی یک سال، 10 درصد پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد و بی‌تردید این یک موفقیت برای نظام، دولت، مجلس و... است. قاعدتا هنگامی که حجم کار بالا می‌رود در مورد آن فعالیت، اظهارنظرهایی نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی منتقد دلسوز همواره عملکرد را مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: یک تعدادی نیز رقبایی هستند که می‌خواستند این هزینه‌ها در حوزه آنها صرف شود و استدلال‌هایی دارند که هزینه برای حوزه‌های غیربهداشت و درمان اولویت دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعدادی نیز مقاصد سیاسی را دنبال می‌کنند، گفت: ما دست گروه منتقدان را می‌بوسیم و به افرادی که فرصت پاسخگویی به ما می‌دهند را همواره مورد توجه قرار می‌دهیم، اما باید در انتقادات منفعت مردم نیز در نظر گرفته شود.

700/701

کد خبر: 692838

وب گردی

وب گردی