ایران در رتبه 4 جهانی میزان شیوع سرطان قرار دارد

نایب رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به اینکه ایران از نظر میزان شیوع در رده 4 جهانی قرار دارد، گفت: آمار بروز سرطان در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، عبدالله فضل‌علیزاده در نشست خبری که در ارتباط با کنفرانس غرب آسیا برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس 25 تا 29 آبان‌ماه در هتل اسپینانس با حضور متخصصان داخلی و 15 متخصص برجسته خارجی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی جهت پیگیری از سرطان، همچنین آگاهی از وضعیت این بیماری منطقه از اهداف برگزاری کنفرانس است، افزود: انجمن سرطان ایران سال 1383، تشکیل شد که تمام درمان‌گران رشته سرطان تحت پوشش این انجمن فعالیت کرده و برنامه‌های مشترکی را اجرا می‌کنند.

نایب رئیس انجمن سرطان ایران ادامه داد: درمان، تشخیص و پیشگیری از سرطان یک اقدام تیمی است، لذا این مسئله مدنظر فعالیت انجمن سرطان ایران قرار گرفته است و از آنجایی که در حوزه طب و بهداشت پیشگیری مقدم است بر درمان افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه سرطان ضرورت دارد.

فضل‌علیزاده ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته است و بر اساس آمار WHO در سال 1970، فقط 15 درصد سرطان‌های گزارش شده در کشورهای در حال توسعه بوده که این رقم در سال 1980، به 56 درصد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 به 70 درصد خواهد رسید.

او گفت: ایران نیز در رده 4 میزان شیوع سرطان در جهان قرار دارد به طوریکه میزان بروز سرطان در جهان 205 و 165 نفر در هر 100 هزار نفر به ترتیب در مردان و زنان است که این رقم در موارد استاندارد شده سنی به ترتیب به 134 و 128 در مردان و زنان رسیده است.

704/700

کد خبر: 692853

وب گردی

وب گردی