دانشگاه آزاداسلامی همواره حامی  ما بوده است/ روشن شدن چراغ اقتصاد مقاومتی با لامپ های ال ای دی کم مصرف

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی معکوس چراغ های ال ای دی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از جهات زیادی ،چه از لحاظ تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز از قبیل مهندسین برق و ... و چه از لحاظ تامین مکان مورد نیاز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد واحد قزوین ) ما را در این اقدام همراهی کرده است.

بابک محمدیان ،مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی معکوس چراغ های ال ای دی در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره نحوه کار چراغ های ال ای دی گفت :این نوع چراغ ها ، نسل جدید سیستم های روشنایی هستند ، که به خاطر بهینه سازی مصرف انرژی کم کم وارد بازار شده اند ، چرا که با استقاده از آن می توان با توان کمتر مقدار روشنایی بالایی را از ال ای دی دریافت کرد، به عنوان مثال یک چراغ 100 وات ال ای دی معادل چراغ 400 وات گازی ، به ما نور می دهد .و همین امر کاهش مصرفی را در سیستم روشنایی و به دنبال آن کاهش هزینه های برقی اداره ها را در پی دارد.

او افزود:به گفته اداره برق ،هزینه های پرداختی ما برای برق ، با نرخ واقعی محاسبه نشده اند. نرخ واقعی هرکیلو وات برق مبلغی بین 400 تا 500 تومان است در حالیکه افراد و شرکت ها فقط 100 تومان از آنرا پرداخت می کنند و باقی آن را دولت به عنوان یارانه پرداخت می کند .که با این تفاسیر مصرف کمتر و یا به عبارتی صرفه جویی به اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

محمدیان در ادامه جزییات طراحی لامپ ال ای دی اش را اینگونه عنوان کرد :درایورش را خودمان با منبع تغذیه سویچینگ طراحی کردیم تا اگر به هر دلیلی دچار آسیب شد ،بتوان آنرا با هزینه ای بسیار ناچیز آنرا تعمیر کرد .طراحی با منبع تغذیه سویچینگ هم هزینه تعمیر و نگهداری چراغ را پاییین می آورد و هم طول عمر چراغ را افزایش می دهد،چرا که قابلیت آنرا دارد به ولتاز جریان مورد نظر ال ای دی مصرفی برسد.

کارآفرینی از طریق شرکت های دانش بنیان

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی معکوس چراغ های ال ای دی درباره تعداد افراد شاغل در شرکت دانشان گفت : در حال حاضر در شرکت ما 6نفر در قسمت طراحی و طراحی مهندسی به صورت آر اند دی در حال فعالیت هستند که بسته به نوع پروژه به 10 و 12 نفر نیز افزایش پیدا می کنند.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان

او اذعان داشت :دانشگاه آزاد اسلامی از جهات زیادی ما را در این اقدام ،چه از لحاظ تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز از قبیل مهندسین برق و ... و چه از لحاظ تامین مکان مورد نیاز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد واحد قزوین )همراهی کرده است.و همواره با پوشش خوب در سایتش به معرفی و بازاریابی محصولات تولیدی ما پرداخته و با شرکت های هلدینگ در ایران وارد مذاکره شده است که این عمل برای 2 طرف بردهم شرکت های دانش بنیان هم دانشگاه آزاد در پی خواهد داشت ،که در صورت فروش می توانند از درآمد حاصله استفاده کنند.

محمدیان افزود: در گروه های ما 3نفر کارشناسی ارشد رشته های مدیریت کامپیوتر و برق ،3 نفر دکترا برق و مکانیک ، درحوزه های طراحی بالغ ،طراحی مدار و برنامه ریزی های مورد نیاز حضور داشته اند.

اودر پایان از مراکز و ارگان های استقبال کننده تقدیر کرد و گفت :در طی این مدت ،گروه های زیادی از واحدها و ارگان های دولتی نظیر دفتر ریاست جمهوری ، وزارت علوم و فناوری و بسیاری از مراکز دیگر ،از مرکز ما بازدید و استقبال به عمل آوردند.

402/101

کد خبر: 692911

وب گردی

وب گردی