سیدرضا اکرمی: به کارکرد دانشگاه آزاد می توان نمره قابل قبولی داد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما هرگز نمی گوییم دانشگاه آزاد اسلامی اشکال ندارد، اما در مجموع به کارکرد دانشگاه آزاد می توان نمره قابل قبولی داد؛ اخیرا دانشگاه هم بیشتر تلاش در بالاتر بردن کیفیت آن دارد تا کمیت و می خواهد راندمان تحصیلی و علمی خود را بالا بیاورد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با بیان این که عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سمنان است، در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: جلسه ای با آقای میرزاده و معاونین ایشان داشتیم که به نظر می آید چند نکته را در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی باید بگوییم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سابقه تاریخی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من در گذشته نماینده مجلس بودم و در رابطه با دانشگاه های دولتی گزارشی داشتم که آن زمان نمی توانستند همه دانشجوهای واجد شرایط را در دانشگاه آزاد بپذیریند. دانشگاه آزاد به میدان آمد و گفت هر کسی حاضر باشد با هزینه خودش مسیر دانشگاهی را ادامه دهد ما حاضریم این کار را انجام دهیم. کم کم کار شروع شد به طوری که در این سی و چند سالی که توانسته فارغ التحصیلان بسیاری را در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به کشور تحویل و به جهان عرضه کند.

سید رضا اکرمی با اشاره به این که میان دانشگاه های دولتی و آزاد رقابت وجود دارد، افزود: دانشگاه های دولتی و آزاد هر کدام از نظر تحصیل، تدریس، دانش، مقالات، امثال اینها نُرم و کارآمدی می کوشند خودشان را نشان دهند.

وی افزود: همانطور که دانشگاه های دولتی ما مانند دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر با هم از نظر علمی متفاوت هستند دانشگاه آزاد اسلامی هم در شهرها و استان های مختلفش با هم تفاوت دارند و باید به این تفاوت توجه شود.

اکرمی ادامه داد: ما هرگز نمی گوییم دانشگاه آزاد اشکال یا ایراد ندارد، ولی در مجموع به کارکرد دانشگاه آزاد می توان نمره مقبول داد. اخیرا دانشگاه هم بیشتر تلاش در بالاتر بردن کیفیت آن دارد تا کمیت کوشش می کند تا به هرحال راندمان تحصیلی و علمی خو را بالا بیاورد.

وی در پایان افزود: به نظر می آید بنیان دانشگاه آزاد که رهبری، آیت الله هاشمی و موسوی اردبیلی بودند هرگز به جناحی نمی اندیشد و هم اکنون هم که آیت الله هاشمی و دیگران هستند هرگز به این مطلب توجه ندارند و تلاش می کنند تا در مسایل علمی بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما متاسفانه همه سیاسی هستند ادامه داد: دانش آموز ما هم سیاسی شده چه برسد به استاد و امثال آنها، ما اطلاعات سیاسی داشته باشیم به دیگران هم اطلاعات سیاسی بدهیم ولی بین محکمات و مشتبهات تفاوت قائل شویم. همه سیاسیون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی،ولایت فقیه، قانون را قبول دارند اینها محکمات است و باید این را همه بپذیریم و وقتی می رسیم اما متشابهات مثل موضوع برجام، یعنی روش ها و شیوه هایی که در این مسیر باید داشته باشیم؛ به طور طبیعی اینجا اختلاف وجود دارد بعضی ها 100 درصد قبول دارند بعضی ها 100 درصد قبول ندارند، این ها اختلافاتی است که به طور طبیعی وجود دارد.

300/302

کد خبر: 692937

وب گردی

وب گردی