ارتباط با صنعت، ساها و تسهیل در تبدیل علم به ثروت  اولویت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایلام

چهارمین جلسه شورای پژوهشی استان ایلام با حضور رئیس دبیر خانه هیات امناء، رئیس شورای پژوهشی استان و سایر اعضا در محل واحد ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دبیر خانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت : پژوهش محور توسعه استان است و هر طرح و کار اجرایی بدون پشتوانه پژوهشی به سر انجام نمی رسد.

عادل نوروزی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با داشتن 145عضو هیات علمی تمام وقت پتانسیل خوبی برای کار پژوهشی برون دانشگاهی و کمک به توسعه علمی و پژوهشی استان است.

رئیس شورای پژوهشی استان ایلام نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های برتر استان در حوزه تولید علم و کار تحقیقاتی و پژوهشی است.

دکتر شهرام مامی به تبیین و بیان ضرورت پیگیری طرح "ساها" اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت های معاونت پژوهشی پیگری طرح "ساها" است.

وی نظام بودجه ریزی عملیاتی که از سال 94 آغاز شده است را یکی دیگر از برنامه های خوب دانشگاه توصیف کرد و گفت: معاونین پژوهشی واحدها و مراکز موظف هستند برنامه ها و فعالیت های پژوهشی را بر اساس نظام بودجه ریزی عملیاتی سرو سامان دهند.

رئیس شورای پژوهشی استان تصریح کرد: بایستی مقدمات برگزاری هفته پژوهش با برجسته سازی دستاوردهای واحدها در حوزه پژوهشی صورت گیرد.

مامی گفت: طرح های پژوهشی باید متناسب با نیاز و توسعه استان و کاربردی باشند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری صنعت استان نیازمند تولیدات علمی دانشگاه و استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در استان است و بایستی روسای واحدها و مراکز آموزشی بحث ارتباط با صنعت را در اولویت خود قرار داده تا هم نیاز صنعت استان ایلام به دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه مرتفع شود و هم دانشگاه در بحث تولید علم و تبدیل آن به ثروت موفقت تر عمل کند.

200

کد خبر: 692966

وب گردی

وب گردی