دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 18ـ2017 اعلام شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای فهرست دانشگاههای مورد تایید این وزارتخانه برای ورودی های سال تحصیلی 18ـ2017 (1396)در رشته های علوم پزشکی را به دانشگاههای علوم پزشکی و نهادهای ذیربط کشوری اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز باقر لاریجانی دراین باره گفت: توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی از سال گذشته و در قالب برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در همین راستا برای ساماندهی مراودات بین المللی برنامه های ویژه ای پیگیری می شود.
لاریجانی به مسئولیت حوزه آموزش وزارت بهداشت به عنوان متولی تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه علاوه بر تربیت نیروی انسانی در داخل کشور، ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک دانش آموختگان این دانشگاهها نیز صورت می گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بهره برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاهها می تواند زمینه های ارتقای نظام سلامت کشور را همگام با مجامع بین المللی فراهم آورد.
لاریجانی اضافه کرد: در حوزه علوم پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه وزارت بهداشت، نظام های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است ملاک عمل قرار می گیرد و سالانه فهرست دانشگاههای خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید هستند تعیین می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: اکنون که در آستانه سال تحصیلی 18 ـ 2017 هستیم، فهرست دانشگاههای خارجی مورد تایید برای ورودی های رشته های علوم پزشکی در این سال تحصیلی استخراج شده و در ارزشیابی مدارک این افراد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
لاریجانی گفت: حوزه علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و به طبع علاوه بر استانداردهای جهانی ملاحظات ویژه این حوزه نیز در تعیین دانشگاههای معتبر جهانی ملاک عمل قرار می گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اذعان داشت: در تعیین لیست مورد تایید سال تحصیلی 18ـ2017 علاوه بر ملاک های داخلی، 700 دانشگاه برتر OS، 800 دانشگاه برتر Times و 500 دانشگاه برتر Shanghai در تعیین فهرست نهایی مدنظر قرار گرفته شده است.
دکتر لاریجانی گفت: این لیست پس از تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور که در تاریخ 27 مهرماه 1395 برگزار شد مطرح و تصویب شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: فهرست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت سالیانه مورد بازنگری قرار می گیرد و از سال تحصیلی 18ـ2017 صرفا دانشگاههای موجود در این لیست برای ادامه تحصیل مورد تایید است و فقط مدارک صادره از این دانشگاه ها طبق ضوابط قابل ارزشیابی است.

700/701

کد خبر: 692971

وب گردی

وب گردی