حسن معجونی: لحنی که در «آشپزخانه» دارم شبیه به اجراهای قبلی است

کارگردان نمایش « آشپزخانه» گفت: تماشاخانه «پالیز» را به این دلیل انتخاب کردم چون سالن این تماشاخانه بسیار عجیب بوده و شبیه به یک سوله است  در واقع به شکلی است که گویا کل این مجموعه را برای اجرای «آشپزخانه» ساخته اند.

حسن معجونی، سرپرست گروه تئاتر «لیو» با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات درباره نمایش «آشپزخانه» به ایسکانیوز، گفت: «آشپزخانه» اثر آرنولد وسکر، داستان عجیبی را روایت می‌کند که با نمایش‌های دیگری که تا کنون به روی صحنه برده ام بسیار متفاوت است.

او درباره دلایل انتخاب یک تماشاخانه خصوصی برای اجرای این نمایش، گفت: تماشاخانه «پالیز» را به این دلیل انتخاب کردم چون سالن این تماشاخانه بسیار عجیب بوده و شبیه به یک سوله است در واقع به شکلی است که گویا کل این مجموعه را برای اجرای «آشپزخانه» ساخته اند و دلیل دیگری که می خواهم این نمایش را در یک نماشاخانه خصوصی اجرا کنم حمایت از سالن های تازه ساخته شده و استاندارد است.

کارگردان «آشپزخانه» ادامه داد: درباره فضای کارگردانی می توانم بگویم لحنی که در این کار دارم شبیه به اجراهای قبلی است که داشته ام و شاید فرق زیادی نداشته باشد هر چند که متنی را انتخاب کرده ام که پیش از این از نویسنده آن تئاتری را روی صحنه نبرده ام.

او با اشاره به تعداد بازیگران این نمایش افزود: 35 نفر در «آشپزخانه» به ایفای نقش می پردازند و برای همین کار بسیار شلوغی از نظر بازیگر است ضمن اینکه نمایش «آشپزخانه» به شکل چهار سویه برای تماشاگران به اجرا در خواهد آمد.

معجونی ادامه داد: این اولین تجربه من در مقام کارگردان است که نمایشی را با این تعداد فراوان بازیگر به روی صحنه می برم، برای همین بسیار سخت بود و تمرین آن حدود 5 ماه به طول انجامید.
به گزارش ایسکانیوز، نمایش «آشپزخانه» به نویسندگی آرنولد وسکر (ترجمه مهرزاد جعفری و ساغر بوباش) و کارگردانی حسن معجونی از روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه به مدت یک‌ ماه در تماشاخانه پالیز واقع در خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ به صحنه می‌رود.

در این نمایش که حسین حسینیان، مازیار سیدی، محسن نوری، بانیپال شومون، کتایون طلایی، نهال دشتی، مژده دایی تعدادی از بازیگرانش هستند، مهدی چاکری دراماتورژی می‌کند و محمدمهدی براتی تهیه‌کننده آن است.

دیگر عوامل این نمایش که کاری از گروه تئاتر «لیو» است، عبارتند از: مجری طرح: خانه‌ی فرهنگ آوا، طراح صحنه: شایلان عشایری، طراح لباس: ندا نصر، طراح نور: صبا کسمایی، موسیقی: پویا پورامین، طراح حرکت: پانیز برزعلی، دستیار کارگردان: مهرداد قیومی، برنامه‌ریز و منشی صحنه: زهرا رایگانی، طراح پوستر: بهراد جوانبخت.
501

کد خبر: 692973

وب گردی

وب گردی