رئیس سازمان ملی استاندارد: دولت الکترونیک در افزایش رضایت مندی مردم نقش موثر دارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزایش رضایت مندی مردم در ارتباط با دولت را مهمترین آثار دولت الکترونیک برشمرد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک سازمان نظارتی و حاکمیتی که مخاطبش عموم جامعه هستند، در این راستا قدم برمی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، «نیره پیروزبخت» در اجلاس هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه های نظام اداری کشور که روز یکشنبه 16 آبان در سالن اجلاس سران برگزار شد، بهره گیری از فناوری اطلاعات را در ارتباطات اداری کشور ضروری دانست.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این اجلاس، بر سرعت اجرایی کردن بخشنامه های ابلاغی تاکید کرد و گفت: مناسب است دستگاهها قبل از ابلاغ بخشنامه به سمت اجرایی کردن برنامه های تبیین شده نظام و دولت از جمله دولت الکترونیک پیش روند.
وی افزایش رضایت مندی مردم در ارتباط با دولت را مهمترین آثار دولت الکترونیک برشمرد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک سازمان نظارتی و حاکمیتی که مخاطبش عموم جامعه هستند، در این راستا قدم برمی دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سند طرح تحول نظام مکاتبات و اسناد اداری که در این اجلاس رونمایی شد، تصریح کرد: این سند می تواند در راستای شفاف سازی و یکپارچه سازی اطلاعات در نظام اداری موثر باشد.
پیروزبخت با بیان اینکه استانداردهای امروزه فراتر از کالا و خدمات است، گفت: استانداردهای فرآیندهای تولید و زنجیره تامین مورد توجه قرار دارد بطوریکه در این زنجیره باید با همکاری چندین سازمان و دستگاه مربوطه مولفه های استاندارد بکار گرفته شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به تدوین 334 استاندارد در زمینه IT و دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: با ارایه خدمات یکپارچه و به روز و ایجاد دسترسی مناسب در گروه های خدماتی متفاوت به شهروندان می توانیم پاسخگوی نیاز جامعه به نحو موثرتری باشیم.
لزوم تحول در نظام مکاتبات اداری، افزایش رضایتمندی مردم در ارتباط با دولت، نقش اسناد الکترونیکی در شفاف سازی اداری و آینده پژوهی در نظام مکاتبات و اسناد الکترونیکی از جمله موضوعات مطرح شده در این اجلاس بود.
اجلاس هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه های نظام اداری کشور روزهای 16و 17آبان ماه در سالن اجلاس سران کشور برگزار می شود.

منبع:سازمان ملی استاندارد

101/403

کد خبر: 692982

وب گردی

وب گردی