پاسخ‌های قلیچداراوغلو به ییلدیریم

در پی اظهارات جنجالی نخست وزیر ترکیه درباره مبارزه با تروریسم، رهبر حزب "مردم جمهوری خواه" اعلام کرد: پ.ک.ک شما را مورد هدف قرار نداده بلکه به من حمله کرده است. شما با آغوش باز تروریست‌ها را پذیرفتید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه"، بزرگترین حزب اپوزیسیون در ترکیه در ادامه درگیری لفظی اخیر خود با بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در پیامی در توئیتر نوشت: نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک به آقای بنعالی ییلدیریم حمله نکردند بلکه مرا مورد هدف قرار دادند. شما تروریست‌ها را با آغوش باز پذیرفتید.

وی در ادامه آورد: شما قضات و دادستان‌ها را به پای پ.ک.ک بردید. شما کسانی بودید که برای رشد سازمان وابسته به فتح الله گولن بذر پاشیدید و هرآنچه آنها می‌خواستند، دادید. ترکیه اداره نمی‌شود بلکه به بیراهه برده می‌شود.

روز گذشته بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در مراسمی در واکنش به اظهارات اخیر قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه گفت: قلیچداراوغلو، می‌گوید از دموکراسی دفاع کنید به طور حتم این کار را خواهیم کرد. در واقع باید دست در دست هم از دموکراسی حمایت کنیم و برای این کار باید با تروریسم نیز مبارزه کنیم.

پیشتر کمال قلیچداراوغلو در انتقاد از بازداشت‌های صورت گرفته گفت: هیچ گونه تردیدی درباره مبارزه با تروریسم وجود ندارد اما این مبارزه باید با هوشیاری و منطق انجام گیرد. تنها با کشتن پشه‌ها تروریسم از بین نمی‌رود بلکه باید باتلاق را بخشکانید. می‌گویند می‌خواهیم به موصل برویم، چرا مبارزات خود را در کوه‌های قندیل در نزدیک کشور انجام نمی‌دهید؟ مگر هدفتان مبارزه با تروریسم نیست؟

وی ادامه داد: ترکیه به خوبی اداره نمی‌شود، عاقبت کار معلوم نیست. دولتمردان می‌خواهند ترکیه به یک کشور "تاریک خاورمیانه" تبدیل شود، سیاست‌های اعمال شده این مساله را نشان می‌دهند. می‌خواهند دموکراسی، رسانه‌ها و تحصیل و برابری زن و مرد براساس تصمیم یک نفر باشد. در حالی که باید دموکراسی کشور تقویت شود اما دموکراسی کشورمان خون از دست می‌دهد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 692995

وب گردی

وب گردی