داعش ارتش سری آمریکاست

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: کلینتون در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به دو موضوع اعتراف کرد؛ نخست اینکه طالبان را آمریکا به وجود آورد، تا با شوروی بجنگد و دوم اینکه آمریکا داعش را درست کرد. داعش ارتش سری دستگاه‌های [اطلاعاتی] آمریکاست.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در یادواره شهدای مدافع حرم جامعه پزشکی کشور با اشاره به مبحث شهادت در مذهب شیعه و شهادت ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: «شهید قاسمی» می‌داند که در سوریه تیر خوردن هم هست و در دفاع مقدس هم جوانان می‌دانستند که رفتن به جبهه، شهادت، اسارت، جانبازی دارد.



وی در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: آذرماه سال 60 برای اجرای عملیات آزادسازی بستان، سه تیپ امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا تشکیل شدند، که هر تیپ بین پنج تا هفت هزار نیرو داشت و هر تیپ در عملیات بیش از 200 شهید داد.

فرمانده تیپ‌ها آمدند و گفتند که «ما تحمل مسئولیت خون این شهدا را نداریم». من و آقای [محسن] رضایی نتوانستیم آن‌ها را قانع کنیم. چون می‌گفتند که «می‌خواهیم تیربارچی باشیم، ولی مسئولیت این‌ها را قبول نکنیم». به همین دلیل به محضر حضرت امام (ره) رفتیم. امام (ره) از تعداد شهدا غمگین شدند و فرمودند «شما بروید خدا را شکر کنید که در این برهه از زمان، خداوند برای دفاع از اسلام و قرآن، این شهدا را به دنیا آورده است. اسماء شهدا از قبل در لوح محفوظ الهی ثبت شده است. شما با تدبیر عمل کنید. بعد از آن نگران نباشید که چند نفر را کشتید یا چند نفر شهید شدند.»



سرلشکر صفوی تصریح کرد: خیلی‌ها به جبهه آمدند، ولی شهادت نصیب‌شان نشد. خیلی‌ها بار اول و حتی روز اول حضورشان در جبهه به شهادت رسیدند. ما از کار خدا مطلع نیستیم و مرگ و زندگی دست خداست و شهادت در راه و برای خداست. شهید بالاترین ارزش وجودی، یعنی جانش را برای خدا می‌دهد و ارزش خون شهید جاودانه است. دیده‌ام کسانی که مشکلی داشته‌اند و بعد از رفتن بر سر مزار شهیدان، مشکل‌شان حل شده است. مزار بسیاری از شهدا میعادگاه عاشقان است.



وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وقایع سوریه عنوان کرد: 68 ماه سوریه در جنگ به سر می‌برد و شرایط این کشور نابه‌سامان است. آمریکا در افغانستان شکست سنگینی خورد و به نتیجه نرسید. در عراق می‌خواستند حکومت لاییک روی کار بیاورند، که موفق نشدند. به همین دلیل، دشمنان جنگی نیابتی به راه انداختند و گروه‌های تکفیری امروز ساخته دستگاه اطلاعات امریکا است.



دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: کلینتون در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به دو موضوع اعتراف کرد؛ نخست اینکه طالبان را آمریکا به وجود آورد، تا با شوروی بجنگد و دوم اینکه آمریکا داعش را درست کرد. داعش ارتش سری دستگاه‌های [اطلاعاتی] آمریکاست. با وجودی که آمریکا می‌تواند سیستم مالی گروه‌های تکفیری را کنترل کند، می‌بینیم که حتی در جریان عملیات آزادسازی موصل به تکفیری‌ها کمک‌ می‌کنند.



سرلشکر صفوی بیان کرد: دشمنان می‌خواستند حکومت سوریه را ساقط کنند، سپس به سراغ حزب الله لبنان و عراق بروند و بعد هم به ایران حمله کنند.



وی با اشاره به شهادت 300 هزار نفر از مردم سوریه از آغاز بحران در این کشور تاکنون گفت: 12 هزار نفر از نیروهای ارتش سوریه تاکنون شهید و 9 میلیون نفر از مردم عراق، سوریه و یمن آواره شده‌اند. همچنین تا به حال بیش از چهار هزار نفر از آوارگان جنگ سوریه در دریای مدیترانه غرق شده‌اند. حزب‌الله لبنان نیز در جریان درگیری‌های سوریه، چندصد شهید داده است، که از چنین شرایطی رژیم صهیونیستی سود می‌برد.



فرمانده سابق سپاه پاسداران به جنگ تحمیلی عربستان علیه مردم یمن نیز اشاره و عنوان کرد: سعودی‌ها طی 17 ماه جنگ با یمن بیش از 100 میلیاد دلار سلاح خریده‌اند، که به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار سلاح از انگلستان خرید کرده‌اند و یمنی‌ها در این جنگ بیش از 30 هزار شهید داده‌اند.


سردار صفوی با تاکید بر اینکه امروز ائتلاف امریکا، صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری در سوریه به شکست انجامیده است، گفت: ایران مشاوره نظامی به عراق و سوریه داد و در عراق 20 تیپ حشد الشعبی شکل گرفت. در سوریه نیز نیروهای مردمی شکل گرفتند که در کنار ارتش می‌جنگند.



دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به موفقیت‌های محور ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله تاکید کرد: این محور به پیروزی می‌رسد. روی کار آمدن «میشل عون» در لبنان نیز یک پیروزی برای محور مقاومت است و صهیونیست‌ها از این موضوع بسیار خشمگین هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به حضور نیروهای ایرانی در سوریه گفت: عقل حکم می‌کرد که تکفیری‌ها را پیش از اینکه به ایران بیایند، آن طرف مرزها از بین ببریم. عقلانیت دفاعی حکم می‌کرد از محورهای مقاومت دفاع کنیم. به این جمله امام تامل کنیم که «راه قدس از کربلا می‌گذرد». امروز راه کربلا باز شده است.


300/300

کد خبر: 693002

وب گردی

وب گردی