برخورد قهری با دستفروشان نمی‌کنیم/ بهتر است مردم خرید نکنند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: ما مجوز برخورد قهری با دستفروشان مترو را نداریم، بهترین راهکار در این زمینه، خرید نکردن خود مردم است.

به گزارش ایسکانیوز،محمد احمدی بافنده با اشاره به ساماندهی دستفروشان به ویژه در مترو تهران گفت: سیستم مخالف برخورد قهری است. دستفروشی شغل بدون مالیات و گمرکی است و به دلایل مختلفی مانند شرایط اقتصادی، اجتماعی و... برخی به این کار روی آورده اند و مترو هم یکی از مکان های فعالیت آن هاست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان این مطلب که مهمترین اقدام ما در این زمینه، فرهنگسازی و اقدامات فرهنگی است، گفت: مردم اگر ناراحت هستند خرید نکنند. خرید مردم باعث رونق کار آن ها می شود.

اوافزود: در قانون شهرداری ها موضوع دستفروشی نیامده بلکه موضوع سدمعبر مطرح است که شرکت شهربان موظف به کنترل و رفع آن است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: ما با بساط گستری روی سکوها هم برخورد کردیم و قرار است یگان پلیس مترو برای این منظور ایجاد و فعال شود.

احمدی افزود: البته ما با مسئولان ذی ربط هم تماس های متعدد داشته ایم، به عنوان مثال به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق گفته ایم که شما با مغازه داری که اقلام قاچاق می فروشد برخورد می کنید، اما چرا با فروشندگان کالاهای قاچاق در مترو برخورد نمی شود؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ستاد توانمندسازی بانوان گفت: ما بانوانی را که تولیدات دستی خود را می فروشند شناسایی و اطلاعات آن را برای مسئول ستاد توانمندسازی ارسال کردیم.

احمدی بافنده گفت: در خصوص کسانی که کالای قاچاق هم می فروشند نامه ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا نوشتیم که نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

اودرباره آقایان دستفروشی که تولیدات دست ساز می فروشند، افزود: آنها را نیز بر مبنای قراردادی که در شرکت ساماندهی مشاغل بستیم، ساماندهی کردیم و قرار شده آنها در روزبازارهای شهرداری فعال شوند.

منبع:مهر

700/705

کد خبر: 693035

وب گردی

وب گردی