پاتک به ٤‌هزار انبار کالای قاچاق/ ٥٠٠‌میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد

در این عملیات بیش از ٥٠٠‌میلیارد تومان کالای قاچاق در باراندازهای تهران کشف شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند ٤هزار انبار، بارانداز و محل دپوی کالا قاچاق در جنوب تهران طی عملیاتی بی‌سابقه از سوی پلیس تهران بزرگ پاکسازی شد. عملیاتی که اقدمات مقدماتی، اطلاعاتی و شناسایی آن از ٢ ماه پیش آغاز شده بود، روز گذشته وارد فاز عملیاتی شد. عملیاتی که بیش از ٢‌هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در آن حضور داشتند و در همان ساعات اولیه عملیات ارزش اقلام مکشوفه قاچاق به بیش از ٣٠٠‌میلیارد تومان رسید. اینها را سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح عملیاتی برخورد با انبارها و باراندازهای قاچاق کالا اعلام کرد.
پاتک به ٤‌هزار انبار
این عملیات با پاتک پلیس به بیش از ٨٠٠ نقطه دپوی کالای قاچاق در استان تهران آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود با پاکسازی همه نقاط شناسایی شده در سطح استان تهران ارزش ریالی اموال مکشوفه به بیش از ۵۰۰‌میلیارد برسد. در این عملیات گسترده و بی‌سابقه تاکنون تعدادی از کارگران و مسئولان حاضر در این انبارها هم دستگیر شده‌اند و آن‌طور که رئیس پلیس تهران بزرگ می‌گوید، کار شناسایی سرشاخه‌ها و صاحبان اصلی بارهایی که شناسایی و کشف شده‌اند، همچنان ادامه دارد. او صبح دیروز با حضور در جمع خبرنگاران درباره جزییات طرح عملیاتی برخورد با انبارها و باراندازهای قاچاق کالا گفت: «این عملیات بی‌سابقه و گسترده با شناسایی بیش از ۸۰۰ نقطه دپو و بارانداز کالای قاچاق در سطح استان تهران آغاز شد که در این محل‌ها بیش از ٤ هزارسوله و انبار نگهداری از کالای قاچاق وجود دارد که در این عملیات همه این انبارها شناسایی و پاکسازی شد.»
کشف ٥٠٠‌میلیارد تومان کالای قاچاق
ساجدی‌نیا با اشاره به آمار قابل توجه کشفیات این عملیات گسترده گفت: «در این عملیات عمده انبارهایی که به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده بود، شناسایی شده و در بازدیدهایی که امروز داشتیم بیش از ۸۰‌درصد از اموال مکشوفه را اموال قاچاق شامل می‌شد و حدود ۲۰‌درصد باقیمانده نیز دارای برگ سبز بودند.» او درباره کالاهای کشف شده در این عملیات هم توضیح داد: «یک انبار بزرگ لوازم ورزشی قاچاق در جنوب تهران نیز شناسایی شد که عمده اقلام آن متعلق به کشورهای آمریکایی و اروپایی بود. همچنین چندین انبار و سوله که لوازم خودرو، سیگار قاچاق، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و ... در آن نگهداری می‌شد و اقلام آن از نوع قاچاق بود، شناسایی شد. یک کارگاه تولید برچسب تقلبی محصولات نیز شناسایی شده و برخورد قانونی با آن صورت گرفته است.» او درباره ارزش ریالی این اقلام قاچاق هم گفت: «در نخستین ساعات آغاز عملیات ارزش اقلام مکشوفه قاچاق به بیش از ٣٠٠‌میلیارد تومان رسید؛ البته پیش‌بینی می‌شود که تا پایان عملیات ارزش ریالی اولیه اقلام مکشوفه به ٥٠٠‌میلیارد تومان هم برسد.» او اضافه کرد: «بررسی‌های ما حاکی از این است که به بیش از ۴۰۰ دستگاه تریلر و کامیون برای انتقال این اقلام از سوله‌ها و انبارها نیاز است.»
دو ماه کار اطلاعاتی و شناسایی
رئیس پلیس تهران بزرگ در تشریح جزییات اجرایی این عملیات گسترده گفت: «بیش از دو ماه است که همکارانم در پلیس آگاهی به صورت آدرس به آدرس محل‌های دپوی کالا را در باراندازهای تهران شناسایی کرده‌اند، محل‌های باسابقه را رصد کرده‌اند و شناسایی محل‌های جدید را در دستور کار قرار داده‌اند و از دیروز فاز عملیاتی آن اجرا شد.» او ادامه داد: «در این عملیات بیش از ۲هزار نیروی پلیس مشارکت داشتند و این یک عملیات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با حضور همه دستگاه‌های ذیربط بود.» ساجدی‌نیا درباره ورود این اموال به داخل کشور هم گفت: «فاصله تهران تا مرزها بسیار زیاد است، بنابراین نمی‌توان گفت که این حجم از اموال قاچاق را کوله‌برها با خود آورده باشند؛ بلکه به نظر می‌رسد در مبادی ورودی و دیگر بخش‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید بررسی و شناسایی و برطرف شود و من از همین‌جا از تمام دستگاه‌های مسئول می‌خواهم که در مبارزه با قاچاق کالا اهتمامی جدی داشته باشند.»
رئیس پلیس تهران بزرگ درخصوص افراد بازداشت شده در این عملیات گفت: «تاکنون در این عملیات تعدادی از کارگران و افراد شاغل در این انبارها بازداشت شده‌اند، اما هدف اصلی پلیس برخورد با سرشاخه‌ها و دانه‌درشت‌ها و مبارزه با پدیده قاچاق است که اقداماتی در این‌خصوص انجام شده است.»

700700

کد خبر: 693052

وب گردی

وب گردی