کودکان با حضور در طبیعت معنویت   را لمس می کنند

یک روانشناس اجتماعی گفت: از مزایای کودکان روستا در مقایسه با ساکنان شهر اینست که انرژی آنها در طبیعت تخلیه شده و کودک آرامش درونی را کسب می کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شیلر کیخاونی، روانشناس اجتماعی در گفتگو با برنامه افرا شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه شخصیت انسان ها در دوران کودکی شکل می گیرد، گفت: به بیان دیگر پایه های اصلی شخصیت و ویژگی های فردی، نوع هیجاناتی که فرد بعدها تجربه می کند در این دوران شکل می گیرد؛ اما این بدان معنا نیست که در سال های بعد نتوان تغییری در این موارد ایجاد کرد.
او در ادامه افزود: فروید معتقد بود شخصیت اصلی فرد در شش سال اول زندگی شکل می گیرد و به هیچ عنوان نمی توان آن را تغییر داد؛ مگر با طی دوره های طولانی روانکاوی.
کیخاونی ادامکه داد: امروزه این نظریه تعدیل شده است و کارشناسان و صاحب نظران عقیده دارند شخصیت را در هر دوره ای از زندگی می توان تغییر داد؛ ولو این امر سخت باشد.
او در ادامه بیان کرد: عدم ارتباط کودکان با طبیعت به تناسب توسعه شهرها پررنگ تر شده است. در شهرهای کوچک نیز به دلیل مشغله های کاری والدین و تمایل به آپارتمان نشینی، این معضل رو به رشد است.
روانشناس اجتماعی در پایان با اساره به اینکه کودکان با حضور در طبیعت می توانند معونیت را لمس می کنند، گفت: از مزایای کودکان روستا در مقایسه با همسالانشان که ساکن شهر هستند، این است که انرژی های فراوان و مازادی که در وجود آنها است و گاها موجب ایجاد تنش می شود، در طبیعت تخلیه شده و کودک آرامش درونی را کسب می کند و خلق و خوی وی بهبود می یابد.

700/701

کد خبر: 693056

وب گردی

وب گردی