چراغ رسانه ها  را در  ایران فروزان نگه داریم/توسعه ملی بدون رسانه امکان پذیر نیست

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز در نمایشگاه مطبوعات گفت :توسعه ملی نیازمند گسترش رسانه ای است و باید چراغ رسانه ها را در ایران فروزان نگه داریم.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرد و نقش رسانه ها را اینگونه ارزیابی کرد: سال ها این بحث مطرح بود که توسعه ملی بدون رسانه امکان پذیر نیست و رسانه ها نقش عمده ای در این راه برعهده دارند. در انقلاب چهارم نیز به این بحث اشاره شد اما متاسفانه در عمل از این مقوله فاصله داریم.

او اذعان داشت: برای رسیدن به این جایگاه که رسانه محمل پیام و توسعه ملی شود ،باید در درون رسانه اتفاق بزرگی داشته باشیم و رسانه ها به بررسی چالش ها بپردازند و در حوزه سیاستگذاری نیز سیاستگذاران در دولت و حاکمیت این فضا را برای رسانه هاباز کنند تا آنها بتوانند نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

آخوندی با اشاره به روند رو به رشد رسانه ها اذعان داشت: امیدوارم در آینده رسانه های موثرتر و همچنین در حوزه سیاستگذاری نیز حوزه پربارتر و صبورتر داشته باشیم.

او در ادامه با تشکر و قدردانی از کلیه رسانه ها تصریح کرد: رسانه ها چراغ های فروزان ایران هستند و من مراتب سپاس خود را به عنوان یک شهروند از کلیه فعالان این حوزه به جا می آورم. و نهایت تلاش خود را برای حمایت از آنها به عمل می گیرم.

او با اشاره به جایگاه رسانه ها در صنعت افزود: تصورم بر این است نشرهای تخصصی در آینده رسانه با توجه به شکل گیری گسترده شبکه های مجازی، چه در حوزه حمل و نقل و چه در سایر حوزه ها نقششان بسیار پررنگتر باشد .در ایران برای رفتن به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار تلاش شد ، اما متاسفانه گسترش روند استفاده از حمل و نقل خصوصی نشان می دهد که سیاستگذاری نیازمند یک گفتمان عمومی است که بسترسازی این امر مستلزم گسترش آن در رسانه است.

402/101

کد خبر: 693140

وب گردی

وب گردی