طباطبایی: برگزاری گردهمایی مدیران دفاتر گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی/تاکید دکتر میرزاده بر ثبت پتنت های بین المللی با نام دانشگاه

مدیرکل مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از گردهمایی مدیران دفاتر علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

میترا طباطبایی با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات گفت: براساس آخرین بروزرسانی پایگاه علمی(ESI) که در اوایل مهرماه انجام شد، دانشگاه آزاد اسلامی با 34 هزار و 18 مقاله رتبه 162 را بین دانشگاه های جهان را کسب کرده است که این موضوع با صعود ده سه سال اخیر دانشگاه هم از لحاظ ساماندهی مقالات و هم تعداد مقالات همراه بوده است.

او در ادامه گفت: در سال 2015 که البته هنوز هم در حال بروزرسانی است، طبق آخرین گزارشweb of science ، هفت هزار و دو مقاله به نام دانشگاه آزاد ثبت شده که بالاترین میزان در طول عمر دانشگاه آزاد بوده است.

مدیر کل گسترش علم و علم سنجی افزود: در مجموع دانشگاه 47 هزار مقاله در web of science دارد که از این تعداد 34 هزار و 18مقاله در ESI ثبت شده است. این پایگاه مقالاتی 10 سال اخیر را به عنوان مرجع قرار می دهد.

طباطبایی در ادامه افزود: راه اندازی اداره ثبت patent و اختراعات هم مدتی است که راه اندازی شده و از واحد های می خواهیم تا مواردی را که می تواند منجر به ثبت اختراع شود را طبق بخشنامه که ابلاغ شده جمع و بندی و به معاونت پژوهشی ارسال کنند. براساس تفاهم نامه ای که با کانون ثبت پتنت داشته ایم، به زودی کارگاه های مختلفی برای نمایندگان معاونت پژوهش در واحد ها برگزار می شود اطلاعات لازم برای ثبت پتنت ها اموزش داده شود. یکی از اهداف رییس دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشگاه آزاد باید ثبت پتنت های بین المللی با نام دانشگاه آزاد داشته باشد.

وی افزود: روز چهارشنبه اولین کارگاه علم سنجی را در سازمان مرکزی برگزار می کنیم. براین اساس نمایندگان علم سنجی در سطح استان ها حضور خواهند داشت تا چگونگی استفاده از پایگاه های علم سنجی آموزش داده شود.

202/200

کد خبر: 693143

وب گردی

وب گردی