نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس:با حضور وزیر تازه نفس تحولات بزرگی در حوزه فرهنگی رخ می دهد/عملکرد دکتر میرزاده خوب بوده است

نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:ما معتقدیم دانشجو و دانشگاه در عین حال که باید سیاسی باشد سیاست زده نباید باشد و نباید محو مسائل سیاسی باشد. در حوزه آزاد اندیشی و تفکر و نظریه پردازی نباید منفعل عمل کند و درفضای بازی باید دیدگاه های مختلف مطرح شود. معتقدم دکتر میرزاده با کمترین حاشیه این مهم را انجام داده است.

اصغر مسعودی نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات درخصوص تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: سیاستهای کلی فرهنگی ما که یک سیاست های مدونی است و در این مدت هم تغییر آنچنانی در آنها رخ نداده است، اما در شیوه ها و روش های آن با توجه به برنامه هایی که دکتر صالحی امیری دارد انتظار داریم که تحولات به نسبت خوبی صورت گیرد. قطعا وقتی یک وزیر تازه نفس است این نگاه وجود دارد که برنامه هایش را با قوت و قدرت بیشتری انجام دهد و امیدواریم که تحولی در حوزه فرهنگ صورت بگیرد.

وی در خصوص تعاملات مجلس و دولت نیز اظهار داشت: مجلس در همین مدت کوتاه به فکر مشکلات و معیشت مردم بوده و برای این نگاه و دیدگاه سعی کرده با دولت تعامل داشته باشد. در همین انتخابات اخیر عملکرد مجلس و تقاضاهایی که دولت از مجلس داشت، تعامل خیلی خوبی بود و مجلس با دولت اتمام حجت کرده است. مثلا در بحث اقتصادی تعبیر خود دکتر نوبخت بود که مجلس با ما اتمام حجت کرده است و انتظار داریم دولت در این ایام باقی مانده این نگاه حمایتی مجلس را استمرار ببخشد و قطعا با تحولی که هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم می تواند انجام بدهد این حمایت ها را استمرار دهد.

این نماینده مجلس درخصوص فعالیت های دانشگاه آزاد نیز گفت: قطعا دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در آموزش عالی کشور داشته است. ما باید بخاطر این سهم بزرگ قدردان دانشگاه آزاد اسلامی باشیم، قطعا دانشگاهی با این گستره و کمیت ممکن است ایراداتی هم در اجرا داشته باشد اما به نسبت مسلما خدمت بزرگی به دانشگاه کرده است.

وی ادامه داد: ما می دانیم به خاطر برخی مسائل و مشکلاتی که برای آموزش عالی ما وجود دارد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد غیرانتفاعی است مسلما بیشتر از دانشگاه های دلتی درگیر مسائل است اما عملکردش رضایتبخش است.

مسعودی درخصوص عملکرد دکتر میرزاده نیز بیان کرد: عملکرد ایشان خوب بوده است. ما معتقدیم دانشجو و دانشگاه در عین حال که باید سیاسی باشد سیاست زده نباید باشد و نباید محو مسائل سیاسی باشد. در حوزه آزاد اندیشی و تفکر و نظریه پردازی نباید منفعل عمل کند و درفضای بازی باید دیدگاه های مختلف مطرح شود. معتقدم دکتر میرزاده با کمترین حاشیه این مهم را انجام داده است.

500500

کد خبر: 693165

وب گردی

وب گردی