دانشگاهی برای آموزش نظامی رهبران جهان

دانشگاه ملی آمریکا در تلاش است تا رهبران این کشور و سایر کشور های جهان را با مسائل دفاعی و امنیتی آشنا کند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه دفاع ملی آمریکا پیش از جنگ جهانی اول تاسیس شد. دلیل تاسیس این دانشگاه به قدرت رسیدن رهبرانی بود که از آشنایی کافی با اهمیت ارتش و چگونگی دفاع از کشور برخوردار نبودند.

به علاوه در قرن بیستم این احساس ایجاد شد که باید میان دیپلماسی و ارتش رابطه ای مستحکم برقرار شود. تاسیس این دانشگاه موجب شد آمریکا بتواند با آشنایی دیپلمات های خود با مسائل نظامی، بر آگاهی مذاکره کنندگان نسبت به توان نظامی این کشور بیافزاید. این موضوع به طبع موجب آگاهی بیشتر از توان چانه زنی و خطوط قرمز در دیپلماسی شد که کارایی این دستگاه را بیش از پیش گسترش داد.

در گذشته دانشکده نیروهای مسلح، دانشکده جنگ های ملی و دانشکده صنعتی ارتش از زیر مجموعه های این دانشگاه محسوب می شدند. بعدها دانشکده های استراتژی منابع، نیرو های ستاد مشترک، مدیریت منابع و امنیت ملی به این دانشگاه نظامی اضافه شد.

هدف این دانشگاه آموزش برای ایجاد برتری استراتژیک در مسائل نظامی و امنیتی کشورها می باشد. منابع مالی این دانشگاه از هزینه ای تامین می شود که رهبران جهان و محصلان آن برای تحصیل در این دانشگاه می پردازند.

در میان مسئولین این دانشگاه می توان افراد شاخصی را مشاهده کرد که ژنرال، سفیر، کاپیتان نیروی دریایی، کولونل و درجات نظامی و سمت های مرتبط و مهم سیاسی را بر عهده داشته اند.

یکی از آموزش های این دانشگاه، تحلیل امکانات و استراتژی های نظامی کشورها می باشد که در این موضوع تلاش می شود با بررسی وضعیت سایر کشورها، توان نظامی آن ها بررسی شود.

دانشکده "ایس هوور"، 58 درصد بر آموزش های نظامی مربوط به شیوه های دفاع و حمله از زمین، آسمان و دریا، 32 درصد روی مسائل مرتبط با وزارت دفاع و سیاست های کلان، 10 درصد مسائل مرتبط با پلیس ملی کشور، 8 درصد مسائل مربوط به چگونگی اداره افسران کشور و 2 درصد از فعالیت های آن مربوط به مسائل دیگر می باشد.

دانشکده "کیستون" تلاش می کند بر آموزش های مربوط به افسران ارشد مانور دهد، دانشگاه امنیت ملی بر مسائل کلان امنیتی مانور می دهد و دانشکده جوینت فورس وظیفه آموزش مسائل دفاعی نیروهای انسانی ارتش را بر عهده داد.

همچنین این دانشگاه به صورت مداوم، مقالاتی را درباره بررسی چگونگی برخورد رهبران گذشته و حال جهان با مسائل مختلف منتشر می کند تا از این طریق بخشی از آموزه ها و تحلیل های خود را جهت تبلیغ در اختیار عموم قرار دهد.

http://www.ndu.ed/

303/300

کد خبر: 693178

وب گردی

وب گردی