آیت الله بهشتی: تیم رئیس جمهوری در وزارت امور خارجه تیمی دلسوز است

نماینده مردم استان فارس درباره عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: تیم رییس جمهوری در وزارت امور خارجه که در راس آن محمد جواد ظریف قرار دارد تیمی دلسوز است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تلاش مذاکره کنندگان هسته ای ایران گفت: مذاکره کنندگان هسته ای ایران با تلاش خود توانستند در شرایط امروز جهانی موفقیت های نسبی بدست آورند.
وی همچنین گفت: مذاکره کنندگان تلاش بسیاری در مذاکرات ایران و 1+5 کردند و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را کاملا مدنظر داشتند و متقابلا حضرت آیت الله خامنه ای نیز از آنها حمایت کردند.
آیت الله بهشتی با تاکید بر این که عملکرد دستگاه دیپلماسی را بسیار موفق توصیف کرد و یادآور شد: اگر از زحمات آنان نتیجه مطلوب بدست نیاوردیم تقصیر آنها نیست بلکه مقصر طرف مقابل است که قابل اعتماد و اطمینان نیست.
وی افزود: آمریکا و همدستان آن در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است اما تیم سیاست خارجی ما زحمات خودشان را کشیدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در خصوص انتقادات مطرح شده به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه مبنی بر در پیش گرفتن سیاست لبخند گفت: پس گریه یا اخم کند؟ چه عیبی دارد که آدم لبخند بزند. امیرالمومنین (ع) در خطبه متین تعبیری دارند و می گویند اهل تقوا بشاش و گشاده رو است.
آیت الله بهشتی ادامه داد: چه اشکالی دارد که انسان بشاش باشد؟ برای چه باید اخم کند؟ رهبر معظم انقلاب نیز در برخوردهایشان بشاش هستند و اخم نمی کنند، برای چه باید اخم کرد؟
وی در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: این روش ناپسند نیست و نباید عیب گرفت، باید کار انجام شده را بررسی کرد که چقدر زحمت کشیدند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی گفتند چرا ظریف دست داده است، به نظر من این نظرات مثبت نیست. البته من نمی گویم کسانی که این حرف ها را می زنند سوء نیت دارند اما به نظر می رسد این روش وزیر امورخارجه ایرادی ندارد.

300/302

کد خبر: 693255

وب گردی

وب گردی