کلینتون برنده نخستین حوزه رای گیری در «دیکسویل ناچ» ایالت نیوهمپشایر

«بوستون گلوب» گزارش داد رای گیری در روستای 70 نفره «دیکسویل ناچ» (Dixville Notch) واقع در ایالت نیوهمپشایر که از سال 1960 بطور سنتی نخستین نقطه آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، انجام و «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در این حوزه انتخابیه برنده شد.

به گزارش ایسکانیوز، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: رای گیری نیمه شب سه شنبه به وقت محلی در «دیکسویل ناچ» آغاز شد و از هشت رایی که به صندوق انداخته شد، کلینتون توانست چهار رای به دست آورد.
دونالد ترامپ نیز دو رای و 'گری جانسون' نامزد حزب لیبرترین نیز یک رای به دست آوردند .
بوستون گلوب افزود: یک رای نیز در این روستا به 'میت رامنی' نامزد شکست خورده حزب جمهوریخواه درانتخابات 2012 میلادی، داده شده است.
این تارنمای خبری آمریکایی اضافه کرد: رای گیری در دو شهر 'هارتز لوکیشن' (Hart’s Location) و 'میلس فیلد' (Millsfield)در ایالت نیوهمپشایر نیز پس از دیکسویل ناچ آغاز شده است.
دیکسویل ناچ روستایی کوچک با جمعیتی بیش از 70 نفر واقع در شمال ایالت نیوهمپشایر در نزدیکی مرز کانادا است که از سال 1960 میلادی تاکنون بطور سنتی نخستین نقطه آغازین رای گیری ریاست جمهوری آمریکا بوده است.
امروز سه شنبه هشتم نوامبر 2016 (18 آبان 1395)، پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور برگزار می شود که از میان شش نامزد این انتخابات، دو نامزد دمکرات ها و جمهوریخواهان یعنی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در کانون توجه رسانه های دنیا بوده اند.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، پنج انتخابات دیگر برای تعیین نمایندگان، سناتورها، فرمانداران، شهرداران و مجالس ایالتی نیز امروز برگزار می شود.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 693260

وب گردی

وب گردی