حضور ظریف در جمع دیپلمات ها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است، صبح امروز در جمع دیپلمات ها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در لبنان حضور یافت.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، طی سخنان کوتاهی در این جمع صمیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان به اهمیت لبنان و تحولات آن در منطقه اشاره کرد و افزود: اجماع گروههای لبنانی و توافق سیاسی بدست آمده در این کشور، اتفاق مهمی است که جز با خواست و اراده مردم و همه گروههای مختلف بدست نیامد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: لبنان مظهر مقاومت و پیروزی است. نقش حزب الله و رهبر مقاوم آن برادر عزیز جناب آقای سید حسن نصرالله به عنوان سمبل مقاومت موجب مباهات و افتخار همه ماست.

ایشان ضمن بیان این نکته که مردم مظلوم یمن و سوریه تاوان بازی مخرب سیاسی برخی کشورهای عصبانی در منطقه را می پردازند خاطر نشان ساخت:
همواره گفته ایم برجام برای ایران قدرت نیافرید بلکه موانع مهار قدرت ایران را کنار زد؛ از همین رو عده ای از کشورها از این وضعیت جدید نگران و عصبانی اند.

وزیر امور خارجه کشورمان مسئولیت کارگزاران روابط خارجی را یک مسئولیت تاریخی و خطیر دانست و افزود: باید از تمامی لحظه ها و فرصت ها بخوبی بهره برداری هوشمندانه و در جهت ثبات و پیشرفت در منطقه استفاده کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در این مسیر وفاداری به آرمانهای امام راحل و اجرای فرامین مقام معظم رهبری راه گشای همه ماست تا بتوانیم وظیفه خود در شرایط حساس کنونی را به نتیجه برسانیم تا در برابر خدا و مردم خوب ایران شرمنده نباشیم.

300/302

کد خبر: 693266

وب گردی

وب گردی