دانشگاه آزاد در توسعه فضای علم و دانش و ارتقا بخشیدن به سطح سواد جامعه تاثیر مثبتی داشته است

معاون اجرایی و مسئول غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت:در سال های اخیر سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی مخصوصا واحد علوم و تحقیقات به شدت افزایش پیدا کرده است دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و توسعه علم در کشور حرکت مناسبی را در پیش گرفته است همچنین دانشگاه آزاد اسلامی موفق شده است در دسته بندی های علمی جزو رتبه های برتر باشد. 

به گزارش ایسکانیوز ، ابراهیم عسگری درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی که میزان پذیرش دانشگاه های دولتی محدود و حجم علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشور زیاد بود، بر حسب شناخت نیاز جامعه درست و به موقع شکل گرفت و با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد شد به خوبی توانست میزان رشد علم و دانش را در کشور افزایش دهد .

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی موفق شده است با تاسیس واحدها در شهر ها و کلان شهرها ،مکمل کار آموزش عالی در سطح کشور باشد و به بخش عمده ای از افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل بودند ، با توجه به محدودیت های دانشگاه های دولتی و سراسری توانست این افراد را جذب کند.

معاون اجرایی ایسنا افزود: در سال های اخیر سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی مخصوصا واحد علوم و تحقیقات به شدت افزایش پیدا کرده و دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و توسعه علم در کشور حرکت مناسبی را در پیش گرفته است همچنین دانشگاه آزاد اسلامی موفق شده است در دسته بندی های علمی جزو رتبه های برتر باشد.

او تاکید کرد:به طور کلی می توان گفت دانشگاه آزاد در توسعه فضای علم و دانش و ارتقا بخشیدن به سطح سواد جامعه تاثیر مثبتی داشته است.

او با اشاره به فعالیت های غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:اگر مراکز تولید علم علاوه بر تولید علم بتوانند این علوم را به محصول تبدیل کنند اتفاق مطلوبی رخ می دهد . در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها مانند دانشگاه آزاد اسلامی به تولید علم می پردازند و با شرکت های دانش بنیان طی قراردادی موظف می شوند داده ها و نتایج این پژوهش ها را به محصول تبدیل کنند باعث افزایش ثروت در جامعه و ارزش افزوده خواهد شد.

700/701

کد خبر: 693267

وب گردی

وب گردی