ظریف:رژیم صهیونیستی خطری برای همه جهان

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ، رژیم صهیونیستی را مهترین خطر برای منطقه و جهان بشریت دانست و گفت: بزرگترین عامل تاسف بار در جهان عرب و اسلام این است که گروهی تلاش می کنند این خطر را کم رنگ و خطرهای جعلی و دروغین را به جای خطر اصلی مطرح کنند ولی فلسطینیان اطمینان داشته باشند مردم ایران، منطقه و جهان هیچگاه خطر رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با رهبران گروه های مقاومت فلسطینی در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف روز سه شنبه و در دومین برنامه کاری خود در چارچوب سفر به لبنان در دیدار با جمعی از گروه های مختلف فلسطینی مقیم لبنان که در محل هتل فنیسیای بیروت برگزار شد، افزود: موضوع فلسطین تا برقراری ثبات از مهترین موضوعات برای همه جهان اسلام است.
وی با تاکید به اینکه« حمایت از فلسطین ، حمایت از مقاومت و اسلام و انسانیت است»، اظهارداشت: سیاست ایران از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از فلسطین بوده و این سیاست با جدیت و شجاعت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان جمهوری اسلامی ایران با افتخار دنبال شده است و خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز یک خطر عمده جهان اسلام را تهدید می کند و این مهترین خطر برای منطقه و جهان بشریت ، خطر رژیم صهیونیستی است.
ظریف افزود: در یکصدمین سال صدور بیانیه ننگین بالفور، کماکان مشاهده می کنیم که این پدیده استعماری مرکز تمامی تهدیدهای علیه صلح ، امنیت و حقوق بشر در جهان است.
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته ای، بزرگترین خطر برای جهان است و این رژیم با سابقه تجاوز، خطرناک ترین و متجاوزترین رژیم در جهان است.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با نقض همه مقررات بین المللی از جمله حقوق بشر، خطرناک ترین دشمن برای حقوق انسان است.
ظریف اظهارداشت: بزرگترین عامل تاسف بار در جهان عرب و اسلام این است که گروهی تلاش می کنند این خطر را کم رنگ و خطرهای جعلی و دروغین را به جای خطر اصلی مطرح کنند، ولی فلسطینیان اطمینان داشته باشند که مردم ایران، منطقه و جهان هیچگاه خطر رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خطر دوم، خطر افراط گرایی و تروریسم تکفیری است که متاسفانه در منطقه ما آتش و خون به پا کرده و جالب اینجاست که تاکنون یک اقدام توسط تکفیری ها علیه رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.
وی افزود: خطر تکفیر، خطری است که به جان امت اسلامی افتاده و نه تنها باعث قتل و کشتار در جهان اسلام شده بلکه چهره اسلام را در جهان تخریب و بهانه ای به دست مخالفان مسلمانان داده تا چهره اسلام را به دروغ و غلط نشان دهند.
ظریف اظهارداشت:این دو خطربهم پیوسته اند و ما به عنوان طرفداران مقاومت فلسطین و مقاومت در برابر خطر صهیونیسم و تکفیر ناگزیریم برای عبور از این مرحله حساس اتحاد و وحدت در جهان اسلام به ویژه در میان امت بزرگ فلسطین را تقویت کنیم.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه هر گونه تلاش را برای تقویت وحدت صفوف مردم فلسطین ضروری و واجب می دانیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ دارم فاجعه انسانی که امروز در یمن و سوریه در حال تحقق است باید از طریق آتش بس فوری و یافتن راه حل سیاسی و کمک رسانی انسان دوستانه به مردم این دو کشور خاتمه یابد.
ظریف افزود: باید بپذیریم که مشکل سوریه و یمن راه حل نظامی ندارد و دنبال کردن راه حل نظامی تنها به کشتار بیشتر مردم منجر می شود.
وی تاکید کرد: تنها راه گفت و گو میان مردم یمن و سوریه و رسیدن به تفاهم قابل قبول در این قضیه جهان عرب و جهان اسلام است .
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه وظیفه دولت ها و کشورهای خارجی حمایت از گفت و گو و رسیدن به راه حل سیاسی است نه دامن زدن به تفرقه و خشونت و جنگ، اظهارداشت: همانطور کهمشاهده کردیم وقتی مردم یک کشور به دور از مداخله خارجی تصمیم نهایی برای خودشان اتخاذ کنند، مانند لبنان می توانند بر دشواری ها فائق بیایند و از مسیر دموکراسی انتخاب ریاست جمهوری خود را انجام دهند که من این موفقیت را به همه گروه های لبنانی تبریک می گویم.
ظریف خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد دو خطر عمده منطقه ما و جهان اسلام که همزمان دو خطرعمده برای همه جهان هستند، ما را از توجه به موضوعات اصلی بازبدارند تا به موضوعات فرعی اختلافات تاریخی و مذهبی بپردازیم.
وی تصریح کرد: برای همه برادران بزرگوار و مقاومت اسلامی و مردم بزرگ فلسطین و لبنان آرزوی پیروزی بیشتر و توفیق تلاش و مجاهدت همه جانبه فکری و اعتقادی و مقاومت در صحنه را مسالت دارم.

300/302

کد خبر: 693268

وب گردی

وب گردی