سخنرانی‌های عاشورایی سید مجتبی حسینی منتشر شد

«توشۀ اربعین» حاصل بیش از ده سال سخنرانی‌های سیدمجتبی حسینی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده تا گوشه‌ای از آثار معنوی زیارت پرفضیلت اربعین بر زائران حضرت سید‌الشهدا(ع) آشکار شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این اثر در آستانه اربعین حسینی و حرکت عظیم زائران حسینی از سراسر جهان به سوی کربلای معلی روانه بازار نشر شده است. اثری که تنها به شرح و تفسیر زیارت اربعین نمی‌پردازد بلکه با نگاهی نو و محققانه تلاش می‌کند مفاهیم امام شناسی و حسین شناسی را برای مخاطبانش بازگو کند.

حسینی در این سخنرانی‌ها وقتی آثار زیارت اباعبدالله(ع) را تشریح می‌کند بر این نکته تاکید دارد که این زیارت علاوه بر تثبیت و تقویت دین و مذهب آثار عظیمی بر جای می‌گذارد که مهم‌ترینش پاک کردن دل‌های ما از گناهان است.

این نویسنده و پژوهشگر علوم دینی در این کتاب جدید خود آورده است: زیارت اربعین، شامل مبانی معرفتی از قضیه عاشورا و بازسازی اعتقادی و انتشار معرفت آن واقعه عظیم است.

او بر این اعتقاد است که فضای زیارت اربعین افقی از روشنگری به زائر می‌بخشد و او را به مقامی می‌رساند که هم ردیف خداوند، انبیاء و ملائکه شهادت بدهد.

سید مجتبی حسینی، متولد سال ۱۳۳۸، تحصیلات حوزوی خود را از سال دوم راهنمائی آغاز کرد و در سن سی‌سالگی به درجه اجتهاد رسید.

وی همچنین به‌طور هم‌زمان مدرک کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران و پس از آن کارشناسی ‌ارشد معماری و کارشناسی ‌ارشد فلسفه علم را نیز به پرونده علمی خود افزود. از این مهندس اسلام‌شناس تاکنون بیش از بیست تألیف در حوزه دین‌پژوهی و بیش از هزار ساعت سخنرانی منتشر شده است.

«بازگشت» (نگاهی به مبحث رجعت)، «با حسین تا مهدی(ع)»، «مقامات اولیاء جلد ۱و2»، «مرگ»، «نگاه به زن»، «در ولایت مهدی(عج)»، «شکوفایی شخصیت و روش‌های آن» از جمله آثار منتشر شده سیدمجتبی حسینی است.

کتاب «توشۀ اربعین» در 230 صفحه با قطع رقعی و قیمت 10هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

502500

کد خبر: 693278

وب گردی

وب گردی