معاون بین المللی دانشگاه آزاد: مهمترین شاخصه مدیریت دکترمیرزاده استفاده از خرد جمعی است

معاون بین المللی دانشگاه آزاد درباره عملکرد رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: من مهمترین خصوصیت این دوره ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را استفاده از خرد جمعی می دانم.در این دوره تعدادی زیادی شورای راهبردی تخصصی در دانشگاه ایجادشده واین شورای راهبردی توانسته افرادی خارج از دانشگاه را به خدمت بگیرد و به برنامه ریزی های اصولی،درازمدت و آینده دار دانشگاه کمک شایان توجهی کند.

به گزارش ایسکانیوز؛حسین ابراهیمی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره برنامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:ما توانستیم براساس برنامه 5 ساله دانشگاه ،از اول مهرماه سال 95 در حوزه بین الملل، این برنامه را آغاز کنیم. یکی از مهمترین بندهای این برنامه ،توسعه حوزه بین الملل دانشگاه آزاد در خارج از کشور است که خوشبختانه در اسفندماه سال ،94 مصوبه توسعه دفترهای دانشگاه آزاد، از سوی امنای مرکزی ابلاغ شد. این مصوبه در برنامه توسعه دانشگاه آزاد ، 16 کشور را مد نظر قرار داده که تقریبا به عنوان نقشه راه حوزه بین الملل عمل می کند و همچنین ما موظفیم که در این کشورها،دفترهایی را برای دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: این دفترها در گام نخست، نقش واحد شعبه را ایفا نخواهد کرد و به عنوان دفتر هماهنگی دانشگاه آزاد و دانشگاه آن کشورها به حساب می آید.

معاون بین المللی دانشگاه آزاد یاد آور شد: ما در 6 ماه نخست سال 95،توانستیم 3 دفتر را در مسکو، ایتالیا و آلمان راه اندازی کنیم و خوشبختانه درمدت زمان کوتاهی، بازخوردهای مثبتی از اینکار داشته باشیم. بعضی از دانشگاه ها و کشورهایی که حتی نامشان در مصوبه اسفند ماه نبود،با مشاهده این برنامه ،خودشان خواهان مذاکره با دانشگاه آزاد اسلامی شده اند .

ابراهیمی بیان اینکه ایجاد دفترهای دانشگاه آزاد اسلامی در سایر کشورها، یک تفاهم نامه ملی است،ادامه داد: توسعه و ارتقای دفترهای دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور ،از مهم ترین برنامه های توسعه ما محسوب می شود. مشخص است که اولین گام هنگام تاسیس دفترها در سایر کشورها، شناسایی کشور میزبان است.برای مثال ،در حال حاضر دفتر دانشگاه در پلی تکنیک ایتالیا که یکی از شعبه های این دانشگاه در خارج از کشور است و کشور میزبان از این برنامه به شدت استقبال کرده است.

وی اضافه کرد: ما با مشخص کردن نقشه راه ، با هر کشوری براساس نوع تخصص وهدفمان شروع به کار می کنیم ؛مثلا دانشگاه پلی تکنیک معماری و شهرسازی میلان ،با توجه به این که قدمت و تخصص بسیاری دارد، می تواند در واحدهای داخل کشور ما نیز موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: هرساله یک نوبت اجلاس سراسری به منظور مرور بخشنامه برگزار می شود.بر مبنای کمیسیون بین الملل ، نظر رییس های واحدها، استانها و دبیرخانه استان ها را گرفته ایم و درحال آماده سازی بخش عمده ای از این بخشنامه ،روشها و دستورالعملهایی که در آن جلسه بین الملل ارائه شد، هستیم.
معاون بین المللی دانشگاه آزاد در پایان درباره عملکرد ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: من مهمترین خصوصیت این دوره ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را استفاده از خرد جمعی می دانم.در این دوره تعدادی زیادی شورای راهبردی تخصصی در دانشگاه ایجادشده واین شورای راهبردی توانسته افرادی خارج از دانشگاه را به خدمت بگیرد و به برنامه ریزی های اصولی،درازمدت و آینده دار دانشگاه کمک شایان توجهی کند.امیدواریم این برنامه ها در حوزه بین الملل هم ادامه دار باشد و همچنین ساماندهی بین الملل و ارتقای برون مرزی و تشکیل شورای سیاست گذاری واحد در مناطق آزاد با دبیرخانه شورای آن منطقه از مهمترین فعالیت های ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما یک شورایی به عنوان شورای تخصصی واحد مناطق آزاد داریم که براساس تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی و مناطق آزاد تصویب و امضا شد ، برنامه ریزی خوشایندی را در این مناطق شروع کرده ایم.

203/200

کد خبر: 693314

وب گردی

وب گردی