به کارگیری 2000 ماما و توزیع عادلانه متخصصان زنان/گسترش مراکز ناباروری در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در سفر به فسا گفت: در وزارت بهداشت سیاست های جمعیتی بعد از بیانات مقام معظم رهبری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد آقاجانی در سفر به فسا ضمن بیان این مطلب گفت: در این زمینه دو موضوع درمان ناباروری و توسعه زایمان طبیعی مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: در خصوص درمان ناباروری باید اشاره کنم که 85 درصد هزینه های درمان ناباروری در مراکز دولتی تحت پوشش حمایتی بیمه قرار گرفت و دوم اینکه 26 مرکز ناباروری توسعه یافت و 17 مرکز نیز در حال ساخت و بهره برداری است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در خصوص توسعه زایمان طبیعی اقدامات مختلفی از جمله رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی از زمان شروع طرح تحول سلامت انجام شد.

او در ادامه گفت: یک میلیون و 200 هزار مادر در طول طرح تحول از خدمات زایمان طبیعی رایگان برخوردار شدند.

دکتر آقاجانی گفت: محور این برنامه توسعه زیر ساخت ها بود که 1700 واحد تکنفره زایمان طبیعی افتتاح شد و امروز 714 واحد در 133 دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری می رسد.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: زایشگاه ها از واحد های فراموش شده بودند که در حال حاضر توجه ویژه ای به آنها شده است و در حال حاضر این واحدها با فضای آرامش بخش با حریم خصوصی مناسب برای خانم های باردار و سطح مناسب باروری ایجاد شد.

او همچنین افزود: کاهش خطاهای زایمان ؛ کاهش عفونت بعد از زایمان از جمله اهداف دیگر افتتاح این واحدهاست.

دکتر آقاجانی در ادامه با اشاره به این که اقدام بعدی آموزش است، گفت: 3 هزار و 600 مادر باردار به صورت رایگان آموزش دیدند که زایمان ایمن و راحتی داشته باشند و 4 نوع دوره آموزشی مهارت انجام زایمان در همه دانشگاه ها برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده را ترغیب پزشکان برای انجام زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: با اصلاح تعرفه ها به این هدف نیز بسیار نزدیک شده ایم.

او افزود: اقدام بعدی به کارگیری 2000 ماما و توزیع عادلانه متخصصین زنان در سراسر کشور بود که نتیجه ی این اقدامات کاهش 6و نیم درصدی سزارین درمقابل زایمان طبیعی در کشور است و این درحالیست که تا قبل از طرح تحول سلامت ما هرسال افزایش زایمان سزارین را داشتیم.

دکتر آقاجانی در ادامه گفت: همچنین در سال 94 نرخ موالید نسبت به سال قبل 4و نیم درصد رشد داشته است که همه این اقدامات در راستای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی مردم و توجه به حوزه بهداشت و سلامت است.

700/701

کد خبر: 693341

وب گردی

وب گردی