نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی: دانشگاه باید خودش را با جامعه پیوند دهد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در نشست دانشجویی استاندار سمنان با دانشجویان دانشگاه های شاهرود و میامی که روز ۱۶ آبان در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شده بود گفت: دانشگاه باید خودش را با جامعه پیوند دهد و جامعه نیز باید دانشگاه را بپذیرد، اما امروز متاسفانه جز در برخی موارد خاص مانند انتخابات و ... کسی به سراغ دانشگاه نمی رود که این روند باید تغییر کند.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اهمیت ضرورت هم نشینی تولید و علم بر اساس نیاز امروز شرق استان، اظهار داشت: متاسفانه مدیران و صنایع ما به یک‌سو حرکت می کنند و دانشگاه های ما در سوی دیگر گام برمی دارند اما این امر در نهایت نمی تواند نقطه تلاقی توسعه و پیشرفت را برای شهرستان های شاهرود و میامی تبیین و تعیین کند.
وی افزود: امروز دانشگاه صنعتی شاهرود با صنایعی از استان‌های همجوار نیز تفاهم نامه‌های همکاری دارد اما از سوی دیگر بسیاری از صنایع که فاصله‌ای چند صدمتری با این ظرفیت علمی وسیع شهرستانی دارند، از نعمت داشتن کارشناسان در راه توسعه فناورانه تولیدشان محروم هستند.
عضو خانه ملت گفت: وجود شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه تولید قطعا گام‌های موثری را به نفع توسعه موجب می شود لذا از مدیران دانشگاه های شهرستان شاهرود می خواهیم تا با توان بیشتر در راه انعقاد قرار دادها و تفاهم نامه های همکاری با صنایع گام بردارند هرچند که امروز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه رخ داده و ما این اقدامات را می توانیم گسترش دهیم.
حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما تعداد زیادی متخصصان جوان و مستعد دارد که باید بتوانیم از این ظرفیت علمی در راستای ترویج تولید و فرهنگ برای حرکت به سمت تولید مبتنی بر دانش در همه زمینه ها حتی کشاورزی، دامپروری و صنعت گام برداریم.
وی افزود: شرایطی به وجود آید تا صنعتگران ما از ظرفیت های دانشگاه های حاضر در شاهرود بهره مند شوند، امروزه ۱۵ مرکز دانشگاهی در این شهرستان داریم که هرکدام می تواند در حرکت چرخ توسعه و تولید موثر باشند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیرگذاری دانشگاه و دانشجو بر هیچکس پوشیده نیست و باید از ظرفیت های علمی، فناوری، فرهنگی، نیروی مستعد انسانی، اجتماعی و توانمندی های دانشگاه ها در اداره کشور و مدیریت شهرستانی بهره برد.
حسینی شاهرودی اظهار داشت: من در ایام انتخابات بنا به دلایلی در جمع دانشجویان حضور نیافتم اما نخستین نشست کاری خود پس از راه یافتن به مجلس را با روسای دانشگاه ها برای رصد مشکلات دانشگاه های شهرستان های شاهرود و میامی برقرار کردم تا از این طریق نشان دهم اهمیت دانشگاه ها در توسعه و دست یابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بی بدیل است.

کد خبر: 693395

وب گردی

وب گردی