تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره لقمان حکیم /اگر حمایت های دکتر میرزاده نبود امکانات برگزاری جشنواره فراهم نمی شد

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید 2 روزه مهلت ارسال آثار در جشنواره لقمان حکیم خبر داد.

نیوشا یعقوبی: دکتر هنگامه بختیار درباره برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم به ایسکانیوز گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی به منظور تجلیل از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان فرهیخته همه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 21 آذر ماه سال جاری در محل بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود. همچنین در این رویداد علمی، فعالیت ­های برتر مرتبط با حوزه علوم پزشکی در محورهای پژوهش، آموزش، دانشجویی و خدمات سلامت، معرفی و از برگزیدگان تجلیل شایسته‌ای با اهدای جوایز ارزشمند و گرنت‌های تحقیقاتی به عمل خواهد آمد.

او ادامه داد:معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی متولی این جشنواره است و البته در سال جاری واحد دندانپزشکی تهران بخش اجرایی این جشنواره را به عهده دارد .

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ریاست این جشنواره را جناب اقای دکتر سید علی ابطحی برعهده دارند هم چنین دکتر افشین حراجی رییس کمیته اجرایی و دکتر آرش عزیزی دبیر کمیته اجرایی هستند.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره لقمان حکیم

او تاکید کرد: ثبت نام این جشنواره به صورت آنلاین انجام شده است و طی آن از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان کلیه رشته‌های دانشگاه ‌آزاد اسلامی دعوت به عمل آمد تا آثار برتر خود را در حیطه علوم پزشکی در محور‌های مورد نظر به نشانی الکترونیکی http://jashnvareh.med.iau.ir ارسال کنند.مهلت ثبت نام این جشنواره 19 آبان ماه بود که به مدت دو روز تمدید شد و تا ساعت 24 روز جمعه 21 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

دکتر بختیار درباره اهداف برگزاری این جشنواره به ایسکانیوز گفت: ظرفیت های بالقوه‌ حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آموزش، پژوهش و تولید دانش در کشور بر کسی پوشیده نیست و سالانه میزان قابل توجهی از فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست که منجر به کسب رتبه برتر در رتبه‌بندی‌های بین المللی برای دانشگاه می شود.

او ادامه داد:بیشتر مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه ارائه خدمات سلامت به بخش قابل توجهی از جامعه را برعهده دارند همچنین به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان و ترغیب دانشگاهیان به تکمیل چرخه پژوهش از ایده تا عمل و خلق ثروت دانش‌بنیان، تشویق اعضای هیأت علمی با نوآوری‌های آموزشی، تکریم فعالان عرصه ارائه خدمات و تقدیر از دانش‌آموختگان برجسته، حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره علوم پزشکی این دانشگاه سالیانه برگزار خواهد شد.

محور های برگزاری جشنواره لقمان حکیم

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در ایسکانیوز افزود: جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در محورهای پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانشجویی حوزه علوم پزشکی سالانه برگزیدگان خود را از میان واجدان شرایط بعد از تایید هیات داوران انتخاب و جوایزی با عناوین گوناگون به آنها اعطا خواهد کرد.

او درباره زیر مجموعه های محور پژوهش و آموزش این جشنواره گفت: محور پژوهش این جشنواره شامل محقق برتر، مقاله برتر، ابداع، اختراع، نوآوری و Prototaype و محصول ، کتاب برتر ، مراکز تحقیقاتی برتر ، نشریه برتر است. نحوه سنجش این برتری ها از طریق شاخص هایی است که به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفته است و در کارگروه های مرتبط خود مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین محور آموزش این جشنواره شامل استاد برتر، گروه آموزشی برتر ، دفاتر و مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC و EDO) خواهد بود.

او ادامه داد : بررسی ها این محور شامل دانشجویان در حال تحصیل در تمامی مقاطع علوم پزشکی داشگاه آزاد اسلامی و دانش آموختگانی که حداکثر یک سال از زمان تحصیل آن ها گذشته باشد می توانند مدارک خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند و بر اساس سنجه های مختلفی که از همه ابعاد مورد بررسی قرار گرفته اند تجلیل می شوند. محور خدمات سلامت نیز شامل دانشگاه های مجری طرح دانشگاه سالم و بیمارستان ارتقا دهنده سلامت بر اساس مدارک ارسال شده مورد بررسی و تشویق قرار خواهد گرفت.

جشنواره لقمان حکیم در دو سال گذشته

او درباره برگزاری این جشنواره طی دوسال گذشته گفت: اولین دوره جشنواره لقمان حکیم در تابستان 93 برگزار شد و متولی برگزار کننده آن معاونت پزشکی علوم پزشکی بود و با همت دفتر توسعه،پژوهش ،فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. دومین دوره جشنواره لقمان حکیم در تابستان 94 برگزار شد و واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت اجرایی آن را بر عهده داشت. محور های اصلی تفاوت چندانی نکرده است و در هر سال محور های پژوهش، آموزشی،دانشجویی و خدمات سلامت مورد بررسی قرار می گرفتند اما در زمینه های شاخص های این جشنواره با توجه به مطالعات صورت گرفته پخته تر شده اند اما محوریت اصلی جشنواره نسبت به سال های گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

اگر حمایت های دکترمیرزاده نبود امکانات برگزاری جشنواره لقمان حکیم فراهم نمی شد

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش و نوآوری و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جشنواره لقمان حکیم گفت: دکتر میرزاده به عنوان بالاترین مقام در دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در حمایت از این جشنواره دارند بدون شک اگر حمایت های وی نبود امکانات برگزاری این جشنواره فراهم نمی شد و امسال نیز این جشنواره مانند دو سال گذشته از حمایت های دکتر میرزاده برخوردار بوده است. همچنین لازم است از زحمات و پیگیری های دکتر ابطحی به عنوان ریاست این جشنواره و معاونت علوم پزشکی جهت ارج نهادن به مقام فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی دارند قدردانی کرد.

حرکت رو به رشد واحد های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر​

دکتر بختیارگفت : حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پژوهشی جوان است اما بدان معنا نیست که جایگاه ضعیفی داشته باشد. خوشبختانه حرکت رو به رشد پژوهش در واحد های علوم پزشکی در سال های اخیر همگام با فعالیت های ستادی رو به افزایش بوده و در واقع هدف اصلی جشنواره نه تنها در محور پژوهش بلکه در سایر محورها ایجاد انگیزه و تقویت آن بوده است.

700/701

کد خبر: 693406

وب گردی

وب گردی