واقعیت مجازی و حسگرها مهمترین پیشرفت های فناوری سال ۲۰۱۷

همزمان با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷ روندهای جدید فناوری که در ماه های آتی مورد توجه قرار خواهند گرفت در حال مشخص شدن هستند.

به گزارش ایسکانیوز، هدست های واقعیت مجازی و ارزش افزوده یکی از روندهای مهم نوظهور در دنیای فناوری است. این دستگاه های اجرای بازی های سه بعدی و انجام فعالیت های شغلی را به شیوه ای متفاوت ممکن می کنند. علاوه بر این با استفاده از هدست های یاد شده می توان تجارت الکترونیک و فروش آنلاین را نیز به شیوه ای متفاوت انجام داد.

به گزارش موسسه Technology Radar از راه رسیدن سیستم های خودآموز و هوشمند که بدون نیاز به انسان از توان یادگیری برخوردارند یکی دیگر از روندهای جالب دنیای فناوری است.

با همه گیر شدن این سیستم ها، دیگر نیازی به مداخله انسان ها برای آموزش دادن به رایانه ها و دیگر سیستم های الکترونیک وجود ندارد و آنها می توانند وظایف محوله را به راحتی و به شیوه ای بهینه انجام دهند، هر چند در مورد پیامدهای این تحول بر زندگی انسان و احتمال سواستفاده ماشین ها از هوش مصنوعی خود نگرانی هایی وجود دارد.

تحول مهم دیگر دنیای فناوری در سال ۲۰۱۷ همه گیر شدن پلاتفورم های متن بازی موسوم به داکر است که با استفاده از آنها می توان به راحتی انواع برنامه ها، نرم افزارها و ... را طراحی کرد و برای استفاده های مختلف شخصی سازی کرد.

از جمله دیگر روندهای نوظهور دنیای فناوری که با استقبال مواجه شده می توان به عرضه محصولات کوچک برای ارائه خدمات خاص مانند حسگرها اشاره کرد که نصب آنها بر روی ابزار مختلف تبادل داده میان آنها را ممکن می کند. همچنین ابداع مدل های برنامه سازی خاص برای این محصولات هم از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

Technology Radar بر این باور است که همکاری ماشین ها و انسان ها در سال ۲۰۱۷ افزایش می یابد و پیامدهای آن هم زندگی شخصی انسان ها و هم دنیای کار و فعالیت های حرفه ای را متحول می کند.

البته این امر را نباید به معنای جایگزینی کامل ماشین به جای انسان دانست. بلکه در عوض ماشین های فعالیت های سنگین و وقت گیر را انجام می دهند و تصمیم گیری و استفاده نهایی را به انسان واگذار می کنند.

به عنوان مثال ماشین ها با تحلیل حجم زیادی از داده ها می توانند روش های متنوعی را برای درمان بیماری سرطان پیشنهاد بدهند. اما در نهایت این پزشک ها هستند که تصمیم نهایی را می گیرند.

204/200

منبع:مهر

کد خبر: 693586

وب گردی

وب گردی