مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:  ۲ هزار کودک زیر ۶ سال در خراسان شمالی مبتلا به سوءتغذیه هستند

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون بیش از دو هزار کودک در استان خراسان شمالی دارای سوءتغذیه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم بجنورد و عباس اهرابی اظهار داشت: طبق برنامه کمیته امداد، به هریک از این کودکان ماهانه 75 هزار تومان برای رفع سوءتغذیه‌شان پرداخت می‌شود.

اهرابی بابیان اینکه بیش از دو هزار کودک کمتر از شش سال مبتلابه سوءتغذیه از خدمات و سبد غذایی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: کمیته امداد استان امسال اعتباری معادل 18 میلیارد ریال برای این کودکان پیش‌بین کرده است که تا آخر سال تمامی آن هزینه می‌شود.

وی افزود: ماهیانه کارت خرید این کودکان به مبلغ 75 هزار تومان شارژ می‌شود و والدین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، سبد غذایی این کودکان در قالب انواع حبوبات و پروتئین‌ها تهیه کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از افزایش سرانه ماهانه هر کودک مبتلابه سوءتغذیه در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته این سبد غذایی به ارزش 70 هزار تومان به جامعه هدف ارائه می‌شد درحالی‌که امسال این رقم به 75 هزار تومان رسیده است.

وی در رابطه با نحوه شناسایی این کودکان، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، پس از انجام تن‌سنجی، کودکانی را که دچار سوءتغذیه هستند به کمیته امداد معرفی می‌کنند.

اهرابی بابیان اینکه سبد غذایی موردنظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پایش این کودکان هر 6 ماه یک‌بار انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از پایان یک دوره 6 ماهه، مجدداً کودکان موردبررسی قرارگرفته و در صورت بهبود از طرح خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از اجرای طرح هم‌سفره برای جذب کمک‌های خیران برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوءتغذیه خبر داد و افزود: طرح هم‌سفره به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر 6 سال که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند اجرایی شده است.

اهرابی در رابطه با نحوه شرکت خیران و مردم نوعدوست عزیز در این طرح گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه 75 هزار تومان را تقبل کنند.

وی افزود: همچنین در این طرح امکان مشاهده تمامی مناطق استان فراهم‌شده است تا نیکوکاران، نیاز هر منطقه را مشاهده کنند و بر اساس علاقه خود، شهر موردنظر را انتخاب و نسبت به پرداخت هر سبد غذایی اقدام کنند.

کد خبر: 693651

وب گردی

وب گردی